سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از مصرف مواد غذايي حاوي شكر و آرد زياد در وعده صبحانه خودداري كنيد

يك متخصص تغذيه گفت: از مصرف مواد غذايي حاوي شكر و آرد زياد در وعده صبحانه به دليل افزايش و كاهش ناگهاني قندخون و به دنبال آن بروز مشكلات و اختلالات جسمي، خودداري كنيد.

عماد معصومي، متخصص تغذيه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصريح كرد: صبحانه مهمترين وعده غذايي در طي روز است و به دليل اهميت آن، هيچگاه نبايد مورد غفلت قرار گيرد.

وي با بيان اينكه حذف هر كدام از وعده هاي اصلي غذايي به هيچ عنوان قابل قبول نيست، اظهار داشت: متأسفانه در برخي از اوقات به ويژه در ايام تعطيلات، به دليل اينكه افراد شب ها دير مي خوابند و صبح ها نيز خيلي دير از خواب بيدار مي شوند، وعده صبحانه عملاً از رژيم غذايي آن روز حذف مي شود.

معصومي، گفت: علاوه بر اينكه صبحانه وعده اصلي غذايي بوده و هميشه بايد صرف شود، محتويات صبحانه نيز موضوعي بسيار با اهميت است.
وي افزود: مصرف بيش از اندازه برخي از مواد غذايي در صبحانه، مي تواند تعادلات و تنظيمات را دچار اختلال كرده و از اين طريق فرد را مستعد بيماري يا نارسايي بكند.
معصومي با اشاره به اينكه مصرف زياد مواد حا وي شكر و آرد زياد در صبحانه با مشكلات و

اختلالاتي همراه است، تأكيد كرد: در واقع از مصرف مواد غذايي حاوي شكر و آرد زياد در وعده صبحانه به دليل افزايش و كاهش ناگهاني قندخون و به دنبال آن بروز مشكلات و اختلالات جسمي، بايد خودداري كرد.

وي يادآور شد: برخي از شكلات ها، عسل، كيك، چاي شيرين، مربا، نان سفيد، مانند باگت و لواش از جمله مهمترين مواد غذايي حاوي شكر و آرد فراوان هستند.

معصومي، خاطرنشان كرد: البته در مصرف ساير مواد غذايي نيز در وعده صبحانه نبايد زياده روي كرد، به ويژه افراد دچار حساسيت هاي غذايي بايد بيشتر مراقب نوع مواد غذايي مصرفي خود باشند./س

برچسب ها: صبحانه ، آرد ، شکر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.