سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افسانه بایگان:

"پیامک از دیار باقی" مرگ را در قالب یک کمدی به تصویر می‌کشد

"پیامک از دیار باقی" با انتخاب یک قالب کمدی موضوع معنوی مانند مرگ را به خوبی به تصویر می‌کشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران، شب گذشته در برنامه "سین مثل سریال" افسانه بایگان بازیگر سینما و تلویزیون گفت: "پیامک از دیار باقی" جز معدود کارهای خوب با پرداخت مناسب بود اصلی‌ترین دلیل من برای انتخاب این نقش انتخاب یک قالب کمدی برای یک موضوع معنوی و جدی مانند مرگ بود که با زبان ساده با برقراری ارتباط با مخاطب این سهل ممتنع را انجام داد. 
وی ادامه داد: نقش من در حقیقت زنی با باورهای ساده و صمیمی بود که از سادگی خودش گاهی رنجیده خاطر می‌شد و در مقایسه با مرد قصه آن روی سکه قرار داشت و زیر و بم‌های عجیب و غریبی را مثل مرد داستان نداشت و کل مجموعه با تک تک افرادش توانست آن موضوع معنوی را در قالب کمدی و طنز به تصویر بکشد. 
این بازیگر عنوان کرد: انسان موجودی تاثیرِ‌گذار و تاثیرپذیر است و در صورتی مخاطب با نقش همذات پنداری می‌کند که ما اول خودمان از نقش متاثر شده باشیم، البته بازیگر باید فاصله خود را با نقش حفظ کند زیرا با تعدد نقش‌ها در زمان مختلف دچار مشکل خواهد شد البته برای فهمیدن نقش از یک ابزاری برای ارائه‌ی یک نقش آن هم با رعایت فاصله استفاده می‌شود. 
بایگان عنوان کرد: با نگاه به گذشته و بازی در نقش‌های مختلف به جایی رسیدم که فقط در صورت ارتباط برقرار کردن با نقش و تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب آن را بازی می‌کنم. این موضوعات به شدت برای من دغدغه است یکسری از کارهایم را خیلی دوست نداشتم اما بعضی از آن‌ها هم با مردم ارتباط برقرار کرد. 
وی در خصوص تمایز تلویزیون با سینما اظهار داشت: مهمترین اختلاف و بحث میان آن دو زمان کار است که در سریال زمانی طولانی‌تر یک موضوع را روایت خواهیم کرد اما در سینما به دلیل فشردگی زمان ریتم پلان‌ها و سکانس‌ها متفاوت است. 
این بازیگر بیان کرد : امروزه بیداری معنوی خاصی در تمام دنیا وجود دارد و سینما به عنوان یک هنر صنعت توسط غربی‌ها هنگامی که به تصاویری در فلات‌ها و سرزمین‌های شرق و ایران دست یافتند به وجود آمد در متعالی‌ترین شکل با مطرح کردن ارتباط انسان با کائنات به این بیداری می‌کند اما استفاده ابزاری و ناپسند نیز از آن شده است. 
بایگان تصریح کرد: حضور کمرنگ در عرصه‌ی طنز به آن دلیل بوده که آن شاخصه‌های مدنظرم را نداشته است در صورت داشتن پیشنهادی با آن شاخصه‌ها به طور حتم در این زمینه کار خواهم کرد. 
وی عنوان کرد: سیروس مقدم به دلیل آنکه بسیار کار خود را خوب می‌شناسد در عرصه‌های مختلف موفق عمل کرده و پایتخت نیز در این زمینه ارتباط خوبی با مخاطب داشته است و من نیز با تمام وجود در هر نقشی که قرار گرفتم سعی خود را انجام داده‌ام، اما در سینما و تلویزیون بعنوان یک هنر جمعی بعضی وقت‌ها به خاطر ناهمخوان بودن عوامل کار درست انجام نشده است./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.