سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم بحران فروش اسلحه در آمريکا

فروش سلاح هاي تهاجمي در آمريکا به رغم تيراندازي هاي خونين ماه هاي گذشته ممنوع نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس24، سناتورهاي آمريکايي برغم خواست کاخ سفيد حاضر به اعمال محدوديت براي فروش سلاح نشدند.

مقاومت در برابر کنترل اسلحه در آمريکا بسيار جدي است به خصوص در ايالت هاي جنوبي که داشتن اسلحه قبل از هر چيز به معني راهي براي حفاظت از خود است.

اين در حالي است که يکي از شهرهاي ايالت جورجيا قصد دارد در اول آوريل قانوني را به تصويب برساند که داشتن سلاح را اجباري مي کند.

خبرنگار شبکه گزارش داد : بر اساس قانوني که به زودي به تصويب خواهد رسيد ، کليه ساکنان شهر نلسون بايد مجهز به اسلحه باشند.

وي مي گويد : هدف اين قانون بيرون راندن بزهکاران است. هم اکنون بحث هاي بسياري درباره سلاح گرم در آمريکا رايج است و بسياري نگرانند که دولت سلاح هايشان را توقيف کند. اما شوراي شهرداري نلسون مي خواهد به شهروندان نشان دهد که براي آنها و حفظ اصلاحيه دوم قانون اساسي مبارزه مي کند.

پس از تيراندازي در مدرسه نيوتان، ساکنان نلسون از ترس ممنوع شدن حمل سلاح ، کل سلاح هاي موجود در فروشگاه هاي اين شهر را خريداري کردند. در شهر نلسون از هر ده خانوار، نه خانوار مجهز به سلاح اند.

يکي از ساکنان اين شهر مي گويد : داشتن سلاح ايده خوبي است چون ما تنها يک پليس داريم و او نمي تواند تمام وقت از شهر مراقبت کند. بنابراين همه بايد بتوانند از خود حفاظت کنند. او مي گويد : من تنها براي حفظ خانواده ام از سلاح استفاده مي کنم.

با تصويب اين قانون ، 1300 سکنه نلسون از الگوي يکي ديگر از شهرهاي پرجمعيت جرجيا دنباله روي خواهند کرد.

در شهر کِنِساو، اجباري بودن حمل سلاح از سال 1982 اعمال مي شود.

مسئولان شهر کنساو مي گويد پس از قانون اجباري شدن حمل سلاح در سال هزار و نهصد و هشتاد و دو ، ميزان جرم و جنايت در اين شهر کاهش يافته است. ميزان جرم و جنايت در اين شهر پايين تر از ساير شهرهاي منطقه است.


برچسب ها: سلاح ، امریکا ، قانونی ، فروش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.