سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم روند کاهش دما در سواحل شمالي کشور

روند کاهش دما همچنان در سواحل شمالي کشور ادامه دارد همچنين از بعد از ظهر امروز استان هاي واقع در شمال غرب و شمال کشور شاهد افزايش ابر و بارندگي پراکنده خواهند بود.

اصغري کارشناس هوا شناسي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران گفت: از بعد از ظهر آسمان استان هاي آذربايجان هاي شرقي و غربي ،‌اردبيل،‌زنجان،گيلان،‌قزوين، البرز، تهران ،‌مازندران و گلستان و با تاخير آسمان استان هاي سمنان، خراسان شمالي و رضوي شاهد افزايش رشد ابر و بارندگي پراکنده خواهند بود.

 اصغري تصريح کرد: در ساير نقاط کشور وزش باد پديده غالب است ضمن آنکه در ارتفاعات کرمان، شمال استان هرمزگان و شرق فارس امروز احتمال بارندگي پراکنده وجود دارد.
 
اين کارشناس هوا شناسي در خصوص آخرين تغييرات دمايي تهران گفت: در تهران و ساير نقاط کشور تغييرات دمايي امروز بين 10 تا 20 درجه است و در خصوص ساير نقاط کشور همان طور که گفته شد تداوم روند کاهش دما منتهي با سرعت کند همچنان ادامه دارد ضمن آنکه براي خليج فارس امروز شاهد پديده غبار هستيم .

بر همين اساس سازمان هواشناسی نيز در گزارشي اعلام كرد: نقشه های پیش یابی نشان می دهد طی روزهای شنبه ، یکشنبه و دوشنبه هفته جاری آسمان کشور به ترتیب با بارش پراکنده ، وزش باد و در آخر جوی آرام خواهد داشت .

بر اساس اين گزارش پاره ای از مناطق سواحل شمال کشور ، ارتفاعات البرز و شمال شرق کشور با افزایش ابر مواجه است ، وزش باد و بارش پراکنده گاهی رعد و برق و کاهش دما برای این روز پیش بینی شده و علاوه برآن طی روز شنبه دریای خزر مواج است .

همچنين روزیکشنبه هفته جاری (فردا) در برخی نواحی نیمه شرقی وزش باد و افزایش ابر رخ خواهد داد و برای روز دوشنبه در اغلب نقاط کشور جو آرامی خواهیم داشت .

بر اساس اين گزارش آسمان تهران روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده و گاهی باد مورد انتظار است .

تهرانی ها در روز یازدهم فروردین آسمانی صاف و در پاره ای از نقاط غبار صبحگاهی را شاهد خواهند بود .

از سوی دیگر استانهای شمالی کشور گیلان و مازندران برای روزهای شنبه و یکشنبه وضعیت جوی مشابهی دارند و استان گلستان تاحدودی متفاوت پیش بینی شده است .

آسمان استانهای گیلان و مازندران در روز شنبه کمی ابری در ارتفاعات افزایش ابر خواهند داشت و روز یکشنبه هوایی صاف در این دو استان مورد انتظار است .

استان گلستان نیز روز شنبه کمی ابری تا نیمه ابری و با بارش پراکنده ،گاهی وزش باد دارد و روز یکشنبه نیز کمی ابری گاهی وزش باد پیش بینی شده است .

برچسب ها: روند ، کاهش ، دما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.