سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهي به نهج البلاغه؛

كليد خانه دوست!

در اين گزارش خطبه 199 نهج البلاغه مورد بررسي قرار مي گيرد.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ فراموشي رسمي است كهن در بين مردم زمين رفع نيازهاي روزمره زندگي به خصوص در اين دوران پرپيچ و خم و آكنده از مشكلاتي كه خود مسبب آن هستيم خواستن هايي كه از دنياي شلوغ و پر ازدحام رنگ و لعاب دار برايمان مهم جلوه مي دهد مسير جاده زندگي را به بي راه مي كشاند و از رسيدن به مقصد اصلي دور مي كند.
با اين كه علاقه زيادي بهاين دنيا داريم گاهي سرد مي شويم از همه چيز و ديگر هيچ حنايي برايمان رنگي ندارد و گاهي با اينكه خيلي خوشحاليم انگار چيزي كم داريم هر كس به دنبال چيزي مي گردد كه كمي آرامش را به ارمغان آورد.
در نگاه و كلام همه كساني كه تاريخ در مقابلشان سر فرود مي آورد رهايي از گمگشتگي انسان را در يك كار دانستند و آن ياد خالق يكتاست.
يادي كه آنقدر عظيم است كه امير المومنين در نامه 52 نهج البلاغه به فرزندان خود وصيت كردند: «خدارا! خدارا! درباره نماز كه ستون دين شماست».
چه رازي در نماز نهفته است كه ستون دين شده و خداوند آن را بهترين راه سخن گفتن با خود معرفي كرده است نماز وسيله اي كه كليد خانه دوست را به پرهيزگاران داده است.
حضرت امير  در بخشي از خطبه 199 نهج البلاغه در مورد يكي از اهميت هاي نماز مي گويند: نماز گناهان را فرو مي ريزد همچون فرو ريختن برگ از درختان و طناب هاي معاصي را از گردن ها مي گشايد و چشمه آب گرمي است بر در خانه انساني كه او هر شبانه روز پنج مرتبه خود را در آن شست و شو مي دهد كه بي شك چرك و آلودگي بر بدنش نخواهد ماند./
برچسب ها: نهج البلاغه ، کلید ، خانه ، دوست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.