سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز همراه با جرايد؛

ارز مبادلاتي از واردات برنج برداشته شود

رئيس اتحاديه بنکداران از وجود مواد غذايي فراوان در بازار خبر داد.

قاسمعلي حسني در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: بيش از نياز بازار مواد غذايي موجود است و قيمت ها با کاهش روبرو شده اند.

وي با اشاره به اينکه در شش استان کشت و برداشت برنج صورت مي گيرد، بيان کرد: از دولت خواستاريم تا ارز مبادلاتي را از برنج برداشته تا مردم به جاي برنج هاي بي کيفيت خارجي از برنج داخلي استان هاي گيلان، مازندران، خوزستان، هرمزگان، اصفهان و گرگان استفاده کنند.

به گفته او، برنج هاي وارداتي کشورهاي اروگوئه، آرژانتين و تايلند طالب آنچناني ندارد و حجم بسيار کمي از آن وارد ايران مي شود.

حسني همچنين با بيان اينکه ذائقه مردم در مصرف چاي برگشته و تمايل بيشتر براي مصرف چاي خارجي وجود دارد، يادآور شد: چاي ايراني به کشورهاي عراق، هند و ترکيه صادر مي شود. از آن سو حدود 120 هزار تن چاي خارجي نيز از کشورهاي هند، سريلانکا و کنيا وارد ايران مي شود.

وي درباره شکر نيز گفت:امسال توليد نيشکر بسيار عالي بوده و هيچ مشکلي در توزيع شکر نداشتيم و با قيمت مصوب به فروش مي رسد.

شکر خارجي به دليل حجم زياد شکر داخلي آنچنان وارد نمي شود.

وي درباره قيمت برنج، چاي، روغن و شکر گفت: برنج ايراني کيلويي 3700 تا 6300 تومان، برنج هندي کيلويي 3800 تومان، برنج اروگوئه و آرژانتين کيلويي 2000 تومان، برنج تايلندي کيلويي 1500 تومان، نيم کيلو چاي ايراني 4500 تومان، روغن زير قيمت کارخانه و شکر طبق قيمت مصوب به فروش مي رسد.

ابرار اقتصادي صفحه 6

19/2/91

برچسب ها: ارز ، برنج ، چای
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.