سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صنعت مس کرمان؛ هلند فوتبال ایران

تيم فوتبال مس کرمان که کرماني ها او را با لقب هلند فوتبال ایران مي شناسند در 11 اسفند ۱۳۷۶ تاسيس شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، تیم فوتبال صنعت مس کرمان در 11 اسفند ۱۳۷۶ تاسيس شد ورزشگاه تيم فوتبال مس کرمان شهید باهنر با گنجایش ۱۵٬۰۰۰ است  صندوق بازنشستگی مس مالک اين تيم است. 

ناصر شهبازی مدیرعامل و سرمربی لوکا بوناچیچ  است.
 
باشگاه فوتبال صنعت مس کرمان یکی از باشگاه‌های فوتبال ایرانی است که از شهر کرمان در مسابقات جام خلیج فارس شرکت می‌کند. این باشگاه زیرمجموعه موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران است.
 
این تیم پس از چند دوره ناکامی جهت راهیابی به لیگ برتر که با مربیان گوناگونی همراه بود سرانجام در سال ۱۳۸۵ با هدایت نادر دست نشان به لیگ برتر راه یافت.
این تیم در سال ۸۸ به مقام سوم لیگ دست یافت و جواز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را به دست آورد.
 
مدیر فنی حال حاضر باشگاه فلمینگ سریتسلف از کشور دانمارک می باشد. رزومه این مربی دانمارکی نشاندهنده توانایی بالای ایشان در امور بازیکن سازی و ارتقا تیم ها به درجه حرفه ای می باشد. قابل ذکر است ایشان از وجود دکتر محمد تقی امیری خراسانی بعنوان دستیار خویش در باشگاه مس استفاده می کند.
بازیکنان کنونی
 
باشگاه فوتبال مس کرمان در فصل ۹۰-۹۱
 
مطابق با آیین نامه نقل و انتقالات لیگ برتر در فصل ۹۲-۱۳۹۱، باشگاه‌های لیگ برتری مجاز به استفاده از ۲۱ بازیکن بزرگسال، ۶ بازیکن زیر ۲۳ سال، ۵ بازیکن زیر ۲۱ سال و ۳ بازیکن زیر ۱۹ سال می‌باشند. در این میان هر تیم می‌تواند از ۴ بازیکن خارجی، شامل حداقل یک بازیکن آسیایی، استفاده کند./مح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.