سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عادي سازي اوضاع در شبه جزيره کره به نفع آمريکا نيست

یک کارشناس ارشد روسی در گفتگو با روزنامه راسیسکا گازتا مدعی شد : ‌عادی سازی اوضاع در شبه جزیره کره به نفع آمریکا نیست.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از یک کارشناس ارشد روسی در گفتگو با روزنامه  راسیسکا گازتا مدعی شد : ‌عادی سازی اوضاع در شبه جزیره کره به نفع آمریکا نیست.

روزنامه روسی «راسیسکا گازتا» در رابطه با تهدید کره شمالی برای حمله به مواضع آمریکا و کره جنوبی مصاحبه ای با الکساندر ژبین رئیس مرکز مطالعات کره وابسته به انستیتو خاور دور فرهنگستان علوم روسیه انجام داده است.

این روزنامه به نقل از ژبین می نویسد، تهدیدات کره شمالی بعد از پروازهای تمرینی بمب افکن های آمریکایی که قادر به حمل سلاح هسته ای بودند انجام شد و در واقع پاسخی به تهدیدات دائمی آمریکا بود.

در اصل، هدف اصلی نیروهای آمریکایی که 60 سال تمام است در خاک شبه جزیره کره حضور دارند و در حال تقویت دفاع ضد موشکی خود می باشند، چین و روسیه است. تا قبل از فروپاشی شوروی، بهانه آمریکا برای استقرار در شبه جزیره کره، تهدید از جانب شوروی بود، اما بعد از فروپاشی شوروی، آمریکا برای توجیه حضور خود در مرز روسیه و چین در خاور دور، کره شمالی را به عنوان شرور منطقه علم کرد، اما اگر همین فردا مقامات کره شمالی تمام شرایط آمریکایی ها را بپذیرند و سلاح موشکی و هسته ای خود را تحویل بدهند، آن وقت آمریکایی ها چگونه می خواهند هزینه های نگهداری این نیروها و توسعه سامانه موشکی را در برابر روسها و چینی ها و مالیات دهندگان خود در کنگره توجیه کنند؟ کره شمالی یک کشور فقیر با تجهیزات اندک و منطقه ای منحصر به فرد از نقطه نظر نظامی و استراتژیک است که موجب می شود نیروهای آمریکایی همزمان در مرز روسیه و چین یعنی دو رقیب اصلی ژئوپلتیک آمریکا حضور داشته باشند. کره شمالی می خواهد ثابت کند که با این کشور نمی توان همان رفتاری را داشت که با لیبی و یا عراق داشته اند. بنابراین وضع منطقه و شدت تشنج در آن بستگی به آمریکایی ها دارد که سعی می کنند بر همه جای دنیا ،از خاورمیانه تا خاور دور و غیره تسلط داشته باشند.
برچسب ها: کره ، آمریکا ، رابطه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
ناشناس
۰۰:۲۶ ۱۰ فروردين ۱۳۹۲
مرگ بر آمريکا