سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه اعتراضات مردمي در القصيم و البريده عربستان

اعتراضات مردمي در القصيم و البريده عربستان براي درخواست آزادي زندانيان سياسي ادامه يافت .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  العالم،حدود یکصد و چهل روحانی عربستانی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند و همزمان با آن اعتراضات مردمی در مناطق القصیم و البریده برای درخواست آزادی این زندانیان به ویژه کسانی که بیش از پانزده سال از حبس آنها گذشته است ادامه یافت.

 رژیم سعودی در اقدامی برای تشدید فشار بر فعالان در این کشور، خروج برخی از فعالان حقوقی را از عربستان ممنوع کرد.

این شبکه گزارش داد: این کودکان فرزندان بازداشت شدگان در منطقه القصیم عربستان هستند که خواستار آزادی پدرانشان هستند. زنان منطقه القصیم نیز با برپایی تجمعی اعتراض آمیز خواستار آزادی همسرانشان شدند که برخی از آنها بیش از پانزده سال است بدون محاکمه در زندان به سر می برند.

در بیانیه ای که یکی از این زنان قرائت کرد آمده است: «اگر ما تظاهرات کنیم و خواستار آزادی همسرانمان شویم ما را بازداشت می کنند تا دهانمان را ببندند و زخم ما را عمیق تر کنند. به خدا قسم این رفتار نتیجه ای جز پافشاری بیشتر ما بر احقاق حقوقمان نخواهد داشت. انقلاب خشم در بین مردم عربستان در حال ظاهر شدن است پس قبل از آن که این انقلاب گسترش پیدا کند، با آن تعامل کنید و به ظلم و ستمی که به همه روا می دارید پایان دهید».

در شهر البریده مرکز استان القصیم نیز روحانیون عربستانی از مقامات آل سعود خواستند زندانیانی را که برخی از آنان بیش از ده سال بدون محاکمه و بدون اتهام در حبس بوده اند آزاد کنند. یکصد و سی و نه روحانی عربستانی با انتشار بیانیه ای متوسل شدن مقامات ریاض را به راه حل های امنیتی برای مقابله با تجمع خانواده زندانیان مردود دانستند و خواستار تشکیل کمیته ای مستقل برای تحقیق درباره حملات به زنانی شدند که پس از تجمعات مکرر در البریده و ریاض بازداشت شدند.

پایگاه اینترنتی مرآه الجزیره به نقل از منابع آگاه اعلام کرد مقامات سعودی بدون هیچ علتی به شیخ غازی شبیب روحانی عربستانی اجازه سفر به خارج از کشور را ندادند. منابع حقوقی همچنین اعلام کردند از سفر عبدالرحمان ابوخمسین فعال حقوقی عربستانی به خارج از کشور جلوگیری شده است. مقامات سعودی از سفر فعالان سیاسی و حقوقی به خارج از عربستان جلوگیری می کنند تا رفت و آمد آنها و ارتباط آنها با جامعه بین المللی را محدود کنند.

مرکز حقوق بشر الشرق از آمریکا خواست به وظایف خود برای جلوگیری از نقض آشکار حقوق بشر و آزادی ها در شرق عربستان عمل کند. احمد محمد آل ریح مدیر این مرکز در نامه ای خطاب به وزارت امور خارجه آمریکا که از طریق کنسولگری این کشور در نیوزیلند ارسال شد، توقف هرگونه سرکوب و ارعاب و برچیدن موانع نظامی را در استان القطیف و آزادی کسانی را که به علت بیان دیدگاهشان زندانی شده اند خواستار شد.
برچسب ها: اعتراض ، مردم ، عربستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.