وی شناسایی بازارهای
هدف صنایع دستی را اولویت نخست این اتحادیه برشمرد و گفت:معرفی صنایع دستی به مردم
کشورهای مختلف و اطلاع رسانی نمایشگاه های معتبر بین المللی در اولویت برنامه های
اتحادیه قرار گرفته است.
وی از بانوان فعال در عرصه تولید و فروش صنایع دستی خواست که به صورت متمرکز و شبکه ایی به معرفی توانمندی های خود در نمایشگاه های بین المللی بپردازند.
موسوي زاده توضیح داد:جمع شدن چند تولید کننده و ایجاد یک واحد فروش و صادرات می تواند به حضور مستمر آنان در بازارهای بین المللی کمک کند.
این صادرکننده برجسته صنایع دستی تصریح کرد: تولیدکنندگان همواره فروشندگان و صادرکنندگان خوبی نیستند،بلکه تولید باید به تولید خود بپردازد و صادرکننده به شناسایی بازارهای هدف و انتقال سلیقه مشتریان به تولید کننده توجه کند.
وی صادرات صنایع دستی را نیازمند مهارت های متعدد در شناسایی بازار و نمایشگاه های موثر برشمرد و گفت:حضور در هر نمایشگاه منجر به موفقیت در فروش و معرفی صنایع دستی نمی شود و باید با استفاده از تجارب بدست آمده،نمایشگاه را دسته بندی کرد.
موسوی زاده شناسایی
الگوی مصرف مردم هر کشور را از مهمترین موولفه های بازاریابی در نمایشگاه های بین
المللی عنوان کرد و گفت:برای وارد شدن در هر بازار ابتدا باید نیاز مخاطب را
نیازسنجی کرد که به چه چیز نیاز دارد و آنرا با توانمندی صنایع دستی تامین کنیم.
وی از طراحی بسته زندگی ایرانی در نمایشگاه های بین المللی توسط این
اتحادیه خبر داد و گفت:در این بسته شیوه زندگی ایرانی از جمله خوراکیها،پوشاک و
صنایع دستی مورد استفاده ایرانیان به بازدیدکنندگان در نمایشگاه های بین
المللی ارایه می شود.
موسوی زاده با اشاره به نیاز جامعه لوکس گرای چین به صنایع دستی ایران گفت:این جامعه بازار هدف خوبی است و باید تلاش کنیم که نیاز این بخش را تامین کنیم.
وی توجه به سلیقه کشورهای هدف در طراحی صنایع دستی را مهم دانست و گفت:ارسال صنایع دستی به اروپا باید منطبق بر سلیقه و خواست اروپاییان صورت گیرد و نباید صنایع دستی مورد توجه شرق آسیا را به اروپا صادر کنیم.
وی خواستار هم افزایی تشکل های خصوصی با شرکت های تعاونی با هدف
قدرتمند شدن در عرصه صادرات صنایع دستی شد و گفت:حضور یک گروه فعال در بازارهای
بین المللی می تواند زمینه حضور دائمی محصولات ایرانی را در سایر کشورها فراهم
سازد .
وی تولید بر مبنای طرح اشتباه و کارشناسی نشده را عامل از بین رفتن
مواد اولیه و نیروی انسانی دانست و گفت:فعالان صنایع دستی در انتخاب طرح آثار خود
باید نهایت دقت را انجام دهند و در صورتی که نمی توانند طرح مناسبی انتخاب کنند
اقدام به استخدام طراح به صورت فردی یا گروهی کنند.