سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی استان سیستان و بلوچستان:

کاری می کنیم گردشگران سال آینده هم نوروز به سیستان و بلوچستان بیایند

گردشگران ورودی به استان رشد 10 درصدی را نشان می دهد و خوشبختانه با توجه به وضعيت مناسب آب و هوايي استان، پیش بینی می شود که این رشد در دور دوم سفرهای نوروزی افزایش یابد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان با اشاره به آمارگیری های صورت پذیرفته از مبادی ورودی به استان و مراکز اقامتی و پذیرایی، در مقايسه با سال گذشته بیان کرد: ظرف 3 روز اول عيد نوروز، گردشگران ورودی به استان رشد 10 درصدی را نشان می دهد و خوشبختانه با توجه به وضعيت مناسب آب و هوايي استان، پیش بینی می شود که این رشد در دور دوم سفرهای نوروزی افزایش یابد.
ملک سنجرانی توضیح داد: امسال براي اولين بار با هدف ايجاد نشاط بيشتر در بين مردم و گردشگران نوروزي، 8 گروه موسيقي محلي از شهرهاي مختلف استان به مقاصد گردشگری استان از جمله سواحل چابهار و شهر سوخته سیستان اعزام شدند تا با اجرای موسیقی زنده، تصویری در خور شأن استان در اذهان گردشگران ورودی ایجاد نمایند و از طرفی مدت ماندگاری گردشگران در مقاصد گردشگری افزایش پیدا کند. 
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیسنان و بلوچستان تأکید کرد: چابهار و شهر سوخته سیستان، هر ساله در ايام عيدنوروز بيشترين گردشگر ورودی را دارند و به همين دليل امسال این اداره کل تمام توان خویش را با همکاری ارگان‌های فرابخشی و فراسازمانی با هدف فراهم نمودن محیطی پرنشاط و جذاب و نشان دادن اصالت فرهنگی استان و گروه‌های قومی اعم از بلوچ و سیستانی از طریق ارائه خدمات سنتی از جمله غذاهای محلی، سوغات و صنایع دستی و موسیقی مصروف داشته است.
وی با اشاره به فراهم آمدن این اینگونه اقدامات، ابراز امیدواری کرد تا گردشگران با رضایتمندی 100 درصدی به شهرهای خود بازگردند و در سال‌های آتی نیز مقصد سفر خویش را سیستان و بلوچستان انتخاب کنند.
سنجرانی گفت: براساس تعامل مطلوب اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با صدا و سيماي مركز استان، با هدف معرفی جاذبه‌های گردشگری استان به منظور انجام تبلیغات در خور شأن، برنامه‌های متعددی از حوزه گردشگری و میراث فرهنگی پوشش داده شد و واحد تهیه و تنظیم خبر مرکز صدا و سیمای استان در موزه منطقه‌ای جنوب شرق در زاهدان با هدف معرفی جاذبه‌های کلیه شهرستان‌های استان مستقر است.
وی توضیح داد: باهدف هدایت مسافرین نوروزی در مبادی ورودی شهرها سیاه چادرهایی برپا شده است و گروه‌های موسیقی به صورت زنده موسیقی سنتی استان را اجرا می کنند و هدف اصلی از اجرای این برنامه‌ها، استقبال مناسب از گردشگران است تا خستگی مسافت طولانی که بعضا با وسایط نقیله شخصی مقصد سفر خود را سیستان و بلوچستان را انتخاب نموده‌اند، برطرف گردد و ضمنا در این سیاه چادرها شيريني‌هاي سنتي، بروشورهاي معرفي استان نيز توزيع مي‌شود./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.