سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ایران در دفع حملات سایبری موفق به عمل کرده است

یک کارشناس فناوری اطلاعات گفت: با توجه به گستردگی حملات سایبری طی سالهای اخیر، ایران در دفع این حملات بویژه در بخش نیروگاه ها و مراکز حساس موفق عمل کرده است.

سلمان افشار کارشناس فناوری اطلاعات با بیان اینکه طی سالهای اخیر در کشور ما به مبحث امنیت توجه ویژه ای بیش از گذشته شده است به خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: همواره جنگی در فضای سایبری میان شروع کنندگان و دفاع کنندگان وجود دارد و بر حسب آن چه در دنیا در حوزه امنیتی اتفاق می افتد یک روند ساختارمندی با هدف و استراتژی خاص وجود دارد که به نظر می رسد چنین اتفاق در ایران بصورت شکل یافته وجود ندارد.

وی افزود: البته هم اکنون بیش از گذشته به مباحث امنیتی این حوزه توجه دارند اما آن اتفاق ساختارمند مبنی بر هدف خاص هنوز در کشور وجود ندارد.

وی با بیان اینکه ریشه حملات سایبری در سالهای 2000 میلادی و ما قبل آن نیز وجود داشته و در سالهای اخیر دقت و توجه به این حملات افزایش یافته خاطر نشان ساخت: نمی توان گفت با اوج این حملات طی یک دهه اخیر مواجه بودیم اما میزان دقت و توجه به مسائل امنیتی بیش از پیش شده و توانستیم در دفع حملات در مراکز حساس با استفاده از توان و پتانسیل داخلی موفق عمل کنیم./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.