سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سخنگوي اخوان المسلمين:

اقدام مرسي در برکناري دادستان کل قانوني بود

سخنگوی گروه اخوان المسلمین مصر گفت ناآرامی های کنونی مصر به تلاش های عناصر رژیم سابق مصر برای باقی ماندن در قدرت مربوط می شود .

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان ، جهاد حداد در گفتگو با علی ولشی مجری این شبکه گفت مصر به رغم خشونت ها و ناآرامی های سیاسی اخیر رو به فروپاشی نیست و تغییر در تحرکات منطقه بر روند انتقالی سیاسی مصر تحت گذاشته است.

وی گفت پس از انقلاب مصر ، روند سیاسی در این کشور تکمیل نشده است و هر زمان که روند سیاسی مصر به سمت تکمیل شده حرکت کرده ،خشونت ها نیز تشدید شده است زیرا عناصر رژیم سابق تلاش می کنند در قدرت باقی بمانند.

وی در خصوص اقدام محمد مرسی رئیس جمهور مصر در برکناری دادستان کل این کشور گفت تصمیم هایی از جانب رئیس جمهور کشور در بسیاری از کشورهای جهان وجود دارد. در آمریکا نیز مشاهده شده است چراکه رئیس جمهور مصر بر اساس قانون اساسی اختیار برکناری دادستان کل را دارد و این اقدام غیرقانونی نبوده است. وی گفت مرسی تلاش کرد دادستان کل را به کناره گیری از سمتش ترغیب کند اما برخی مقامات دستگاه قضایی مصر واکنش مناسبی نداشتند و برخی در صدد سوء استفاده سیاسی از این ماجرا بودند.
برچسب ها: مصر ، مرسی ، دادستان ، برکناری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.