سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حمله آل خلیفه به مراسم تشییع جنازه شهید بحرین

پلیس بحرین با خشونت به شرکت کنندگان در تشییع جنازه یک تظاهرکننده بحرینی حمله کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، نیروهای پلیس بحرین علیه شرکت کنندگان در مراسم تشییع جنازه "جعفر جاسم الطویل" در شهر ستره در جنوب منامه پایتخت بحرین گاز اشک آور و نارنجکهای صوتی شلیک کردند.

الطویل سی و پنج ساله اوایل هفته بر اثر استنشاق گاز اشک آوری که نیروهای بحرینی به تظاهرکنندگان شلیک کرده بودند، جان خود را از دست داد. الطویل جدیدترین قربانی سرکوب قیام مردمی است که از فوریه سال 2011 آغاز شده است.

مردم در پادشاهی بحرین خواستار اصلاحات و حقوق بشر هستند. اما نیروهای امنیتی بحرین با خشونت با آنها برخورد می کند. در مارس دوهزار و یازده دولت بحرین از عربستان سعودی خواست برای سرکوب قیام مردم، نیرو به بحرین اعزام کند.

تاکنون دهها نفر از مردم کشته و هزاران نفر بازداشت شده اند. اما مشت آهنین رژیم نتوانسته است تظاهرات مردم را متوقف کند. مردم بحرین بیش از هر زمان دیگری مصمم هستند. آنها خواستار سرنگونی رژیم پادشاهی بحرین هستند که انگلیس تاسیس کرده است.

فعالان بحرینی بارها غرب را به بی توجهی به انقلاب مردم بحرین متهم کرده اند. به نظر نمی رسد قیام مردم بحرین به این زودیها پایان یابد زیرا فعالان مردم را هر روز برای تظاهرات به خیابانها می کشانند. علاوه بر تظاهرات، عده ای هم با اعتصاب غذا و دست کشیدن از کار تلاش می کنند تا صدای خود را به گوش جهانیان برسانند.

برچسب ها: بحرین ، تظاهرات ، تشییع ، شهید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.