سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارسال دو بمب افکن از آمریکا به کره جنوبی

چاک هیگل، وزیر دفاع آمریکا بر تعهد قاطع آمریکا برای دفاع از کره جنوبی در برابر تهدیدهای کره شمالی تاکید کرد و در عین حال دو بمب افکن برای این کشور ارسال کرد.

 به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی اعلام کردند دو بمب افکن هسته ای رادارگریز بی-دو روز پنجشنبه برای شرکت در رزمایش مشترک دو کشور به کره جنوبی اعزام شد.

در بیانیه ای که نظامیان آمریکایی مستقر در کره جنوبی منتشر کردند، آمده است: فرماندهی راهبردی آمریکا روز پنجشنبه دو بمب افکن اسپیریت بی- دو را از پایگاه هوایی وایتمن در میسوری برای ماموریت آموزشی طولانی مدت در چارچوب رزمایش سالانه دو کشور به کره جنوبی فرستاد.

وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون، اعلام کرد هیگل در گفتگوی تلفنی با کیم کوان-جین، همتای خود از کره جنوبی وعده داد آمریکا در خصوص اتحاد با جمهوری کره به ویژه در چنین دوره ای که تنش در شبه جزیره کره بالا گرفته است، متعهد است.

جرج لیتل، سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد دو طرف در این گفتگو به ویژه به امضای هفته پیش معاهده نظامی جدیدی بین دو متحد نیز اشاره کردند.

این توافق واکنش مشترک دو کشور را در صورت کوچک ترین اقدام تحریک آمیزی از جانب کره شمالی مانند تهاجم محدود نیروهای این کشور به طرف جنوب، پیش بینی کرده است.

توافقنامه های پیش از آن مداخله آمریکا را در صورت بروز بحران پیش بینی کرده بود. معاهده جدید که روز جمعه امضا شد، حمایت آمریکا از هرگونه مقابله به مثل سئول را تضمین می کند و به کره جنوبی اجازه می دهد

در صورت لزوم نیروهای نظامی بیشتر آمریکایی را درخواست کند.

حدود 28 هزار و 500 نظامی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند تا در صورت نیاز با کره شمالی که در روزهای اخیر تهدیدهای خود را در خصوص اقدام نظامی علیه کره جنوبی افزایش داده است، مقابله کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.