سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در استان کردستان صورت گرفت:

رسیدگی به بیش از 500 مورد فوریت های پزشکی در اولین هفته سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای امسال تاکنون به بیش از 500 مورد فوریت های پزشکی در استان رسیدگی شد.

دکتر طیب قدیمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از ابتدای امسال تاکنون 565 مورد مراجعه کننده داشتیم که به دنبال ماموریت فوریت های پزشکی به آنها رسیدگی شد.

وی افزود: از این تعداد 108 مورد تصادفی و مابقی فوریت ها به دلیل بیماری‌هایی به غیر از تصادف بوده است که از این 108 مورد 54 مورد توسط فوریت های جاده ای 4 مورد توسط پایگاه سلامت ورودی شهرها و مابقی حوادثی بوده که در اثر تصادفات ترافیکی داخل شهرها اتفاق افتاده است.

قدیمی تصریح کرد: بیشترین دلیل مراجعه به پایگاه‌های سلامت ورودی شهرها گرفتن راهنمایی، کنترل فشار خون و گرفتن اطلاعات در خصوص مراکز درمانی موجود در شهرها بوده است.

وی یادآور شد: چون در این ایام اصولا مطب ها تعطیل هستند بار رجوع بیماران به دلیل مشکلات سرپایی به درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها بیشتر است به طوری نسبت به قبل از تعطیلات 15 تا 20 درصد افزایش مراجعه داشتیم.

قدیمی در ادامه گفت: مرکز فرماندهی فوریت ها نیز پاسخگوی پرسنل درمانی ما هستند که در صورت نیاز به آنها مشاوره دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به آمار حوادث چهارشنبه آخر سال نیز اشاره کرد و بیان داشت: در چهارشنبه آخر سال نسبت به سال‌های گذشته شاهد کاهش حوادث بودیم به طوری که ر مجموع کل استان یک سوم نسبت به سال های گذشته کاهش حوادث داشتیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در مراکز آموزشی استان کشیک فوق تخصص نیز داریم که پاسخگوی نیاز های هموطنان عزیزمان در ایام نوروز هستند./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.