سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

توجه ویژه زائران نوروزی به بلندترین پرچم تلسکوپی ایران در قم

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم گفت: بلندترین پرچم تلسکوپی ایران که در قم نصب شده مورد توجه شهروندان و زائران نوروزی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، سید محمد موسوی‌منش با بیان اینکه پایه پرچم مذکور با ارتفاع 75 متر از سطح زمین، بلندترین پرچم پایه تلسکوپی کشور و دومین پرچم مرتفع بعد از پایه پرچم نصب شده در شهر تهران است خاطرنشان کرد: طول مجموعه قطعات پایه این پرچم 96 متر متشکل از 16 قطعه شش متری با همپوشانی روی یک متر است.
وی ادامه داد: فونداسیونی با ابعاد سه متر در سه متر و عمق 1.5 متر برای نصب این پرچم ساخته شد ضمن اینکه پایه برج پرچم با وزنی حدود 20 تن از جنس فولاد بوده که با روکش گالوانیزه گرم به ضخامت 100 میکرون حفاظت شده است.
موسوی‌منش با بیان اینکه جنس پارچه پرچم از نوع سوپرساتن است عنوان داشت: پرچم ایران با ابعاد 15 در 25 متر و مساحت 375 متر مربع هم تهیه و بر روی پایه تلسکوپی نصب شد.
مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه پرچم مذکور که در حاشیه میدان مفید و بلوار شهید آوینی نصب شده مورد توجه شهروندان، مسافران و گردشگران قرار گرفته است گفت: با توجه به بادخیز بودن منطقه و قابلیت چرخش 360 درجه پرچم، پرچم سه رنگ محبوب کشورمان از تمام جهات سطح شهر قابل رویت خواهد بود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.