سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/

ورود 893 هزار مسافر و گردشگر نوروزی به شهرستان بروجن

فرماندار و رئیس ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری گفت: 893 هزار گردشگر نوروزی از 24 اسفندماه گذشته تاكنون، وارد این شهرستان شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

فتاح كرمی افزود: آمار گردشگران وارد شده به شهر بروجن با استفاده از تردد شمارهای نصب شده در مسیر ورودی به مركز شهرستان، از سمت زرین شهر، شهرضا و مباركه استخراج شده است.

وی، طبیعت بكر، جاذبه های طبیعی و قرار گرفتن شهر بروجن درمسیر محور مواصلاتی خوزستان - اصفهان و محورهای غربی كشور را مهم ترین دلیل استقبال و سفر گردشگران به این شهرستان دانست.

كرمی اظهار داشت: 59 هزار و 972 نفر از مسافران و گردشگران نوروزی در شهرستان بروجن نیز در 200 كلاس درس، سوئیت های اقامتی امامزاده حمزه ابن علی، كمپینگ های سطح شهر بروجن، هتل، مهمانسرا، خانه های استیجاری و مراكز اقامتی ادارت شهرستان اسكان یافتند.

رئیس ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان بروجن افزود: تمهیدات لازم برای استقبال و اسكان از مسافران و گردشگران در ایام نوروز در تمامی امامزادگان شهرستان فراهم شده و ویژه برنامه های نوروزی به صورت شاخص در امامزادگان حمزه ابن علی در بلداجی، علی ابن احمد در دهنو، عسگر و علی در گندمان، میرحیدر شاه در نقنه شهرستان بروجن در حال اجرا است.

فرماندار بروجن تصریح كرد: پل تاریخی مصلا، موزه خانه حفیظی ها، حمام مكتب خانه، مسجد آشیخ علی ( آیت اله زاده ) و منطقه تفریحی سیاسرد در شهر بروجن آماده استقبال از مسافران است.

كرمی ادامه داد: در ایام نوروز كشیك های ادارات، اصناف، نیروهای امدادی، انتظامی، پلیس راه، بهداشتی و راهداری فعال و آماده خدمت رسانی به میهمانان و مردم شهرستان بروجن است.

وی تصریح كرد: در سال گذشته بیش ازدومیلیون گردشگر به شهرستان بروجن وارد شد و پیش بینی می شود برای امسال آمار گردشگران و زمان ماندگاری مسافر در شهرستان دو برابر شود.

رئیس ستاد تسهیلات سفر نوروزی شهرستان بروجن ادامه داد: وجود جاذبه های فراوان در شهرستان ازجمله باغ آورگان، تنگ وستگان، گردشگاه گردبیشه و بیش از 13 امامزاده و بقعه متبركه ازدیگر عوامل گردشگر پذیربودن این شهرستان است.

كرمی، چشمه سیاسرد با جاذبه های فراوان طبیعی و وجود امكانات اولیه رفاهی و اقامتی و تالاب های بین المللی 'چغاخور' و ملی 'گندمان' را از دیگر جاذبه های طبیعی شهرستان بروجن عنوان كرد.

شهرستان بروجن، با 119 هزار نفر جمعیت، از شهرستان های هفتگانه استان چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن ( شهر بروجن، با بیش از 52 هزار نفر جمعیت ) در فاصله 62 کیلومتری شهرکرد ( مرکز این استان ) واقع گردیده است./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.