سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حواشی جنجال برانگیز ادبی مهرماه؛

گرانی کاغذ حاکم بلامنازع صفحات ادبی خبرگزاری ها

گرانی کاغذ که در حال حاضر نیز به رغم فراز وفرودهای فراوان بازارهای داخلی این محصول و ادعاهای متعدد مسئولان در باب آن حاکم بلامنازع صفحات ادبی خبرگزاری های داخلی در ماه مهر بود.

به گزارش خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران، گرانی کاغذ که در حال حاضر نیز به رغم فراز وفرودهای فراوان بازارهای داخلی این محصول و ادعاهای متعدد مسئولان در باب آن همچنان به عنوان معضلی در حوزه نشر کشور مطرح و خبرساز است، حاکم بلامنازع صفحات ادبی خبرگزاری های داخلی در ماه مهر بود.
مهرماه سال 91 ماهی سرشار از وقایع ادبی خرد وکلان بود که از آن میان می توان به رونمایی از 101 عنوان کتاب آموزشی و کمک آموزشی، اعلامیه و بیانیه یک انجمن نشر در محکومیت جسارت به ساحت مقدس پیامبر (ص)، برگزاری دومین همایش مهرمولانا، تشریح برنامه های همایش باران غدیر و انتشار کامل ترین نرم افزار آموزش زبان و فرهنگ فارسی اشاره کرد.
عیادت معاون وزیر ارشاد از احمدعزیزی ، قطعیت حذف تعرفه واردات کاغذ، رونمایی از پورتال و نسخه جدید نرم افزار کتابخانه های عمومی تهران، رونمایی از تقویم تاریخ دفاع مقدس و تأکید کزازی بر ساخت واژه های پارسی در برابر واژه های بیگانه از رویدادهای ادبی دیگر مهرماه سال گذشته به حساب می آید.
گفتنی است که در هفتمین ماه سال 91 بخش ویژه ای در نمایشگاه فرانکفورت به نام پیامبر اکرم (ص) مزین بوده و مراسم «روز شعر و ادب فارسی» نیز در مالزی برگزار شد.
همچنین درهمین ماه بیانیه ای از سوی انجمن نویسندگان کودک و نوجوان درباره گرانی کاغذ اعلام شد. در همین راستا وزارت ارشاد وعده ای با هدف رفع موانع کارخانجات کاغذ داد و سرپرست معاونت فرهنگی ارشاد از کتاب فروشی های تهران بازدید کرد.
لازم به ذکر است که از وقایع دیگر ادبی در مهرماه سال 91 می توان به اخذ مجوز خبرگزاری «باغ کتاب»، نشستن حداد عادل بر کرسی ریاست «بنیاد سعدی» و اثبات شعار «یاد ماندگار» برای هفته کتاب اشاره کرد.
خاطرنشان می شود که عضویت 272 ناشر در نظام شابک و نامزد شدن 6 ایرانی برای بزرگترین جایزه ادبیات کودک دنیا درهفتمین ماه سال گذشته را نباید نادیده گرفت./ي2

گزارش از نسرين خداياري.
برچسب ها: گرانی ، کاغذ ، ادبیات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.