سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در تازه ترين مورد از خشونت هاي فرقه اي

مسجد و خانه‌هايي در ميانمار به آتش کشيده شد

يک مقام پليس ميانمار اعلام کرد گروهي از افراد، يک مسجد و چندين خانه را در شهري در مرکز اين کشور به آتش کشيدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  خبرگزاري فرانسه، اين تازه ترين مورد از خشونت هاي فرقه اي در ميانمار است که تاکنون دست کم چهل کشته برجا گذاشته است.

يک هفته پس از آغاز درگيريهاي تازه بين بودايي ها و مسلمانان ميانمار، يک مقام پليس که خواست نامش فاش نشود، در گفتگو با خبرگزاري فرانسه اعلام کرد يک مسجد در شهر ناتالين واقع در 150 کيلومتري شمال يانگون، مرکز تجاري اين کشور به آتش کشيده شد.

يکي از ساکنان ناتالين که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: حدود دويست روستايي ديشب به اين شهر آمدند ولي پليس نتوانست جلوي آنها را بگيرد.آنها يک مسجد و چندين خانه را به آتش کشيدند و رفتند.

در حاليکه مقامات ميانمار تلاش مي کنند اين خشونت ها را کنترل کنند، رسانه هاي دولتي گزارش دادند مقررات منع رفت و آمد از غروب تا طلوع خورشيد در سه شهر ديگر اعمال شده است.

ناآراميهاي اخير روز چهارشنبه هفته گذشته در ميکتيلا واقع در 130 کيلومتري شمال نايپيداو پايتخت ميانمار آغاز شد و پس از آن، اين خشونت ها به نزديکي يانگون نيز کشيده شد.

درگيريهاي فرقه اي سال گذشته بين بودايي ها و مسلمانان در ايالت راخين در غرب ميانمار دست کم صد و هشتاد کشته و بيش از 110 هزار آواره برجا گذاشت.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

برچسب ها: میانمار ، آتش ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.