سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوروز همراه با جرايد؛

کمبود توليد کنتور برق بخاطر نوسانات نرخ ارز

معاون هماهنگي توزيع شرکت توانير با بيان اينکه نوسانات نرخ ارز بر توليد کشور تاثير گذاشته، گفت: کنتور برق هم هست و هم نيست و نمي توانيم بگوييم که شرکت هاي توزيع برق کنتور اصلا ندارند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ غلامرضا خوش خلق در پاسخ به اين سوال که شرکت هاي توزيع برق نصب انشعاب را با تعلل انجام مي دهند، آيا بخاطر کمبود کنتور است، افزود: کنتور برق هم هست و هم نيست و نمي توانيم بگوئيم که شرکت هاي توزيع برق کنتور اصلا ندارند.
وي ادامه داد: به هرحال يکسري مسائل مثل نوسانات نرخ ارز باعث شده تا بر روي توليد کنتور تاثير بگذارد.
وي در پاسخ به اين سوال که با اين حساب توزيع کنتور با کندي صورت مي گيرد، گفت: همه مناطق اينگونه نيست و البته نمي دانم که خبر شما مربوط به کدام مناطق است.
خوش خلق ادامه داد: اگر منظور شما نصب انشعاب برق در تهران باشد، بايد بگويم که برخي از مناطق تهران اين مشکل وجود دارد و آن هم بخاطر اين است که يک مقدار در قراردادي که با کنتورسازان داشتيم، يک وقفه اي ايجاد شده است، اما عمدتا مشکل حادي نداريم.
وي در پاسخ به اين سوال که ما مطلع شديم که زمان نصب انشعاب از 15 روز به 2 تا 3 ماه رسيده است، گفت: بايد موردي اين موضوع را بررسي کنيم، اما به هرحال تاخير در نصب انشعاب برق را مطلع هستم، چون چندين قرارداد با کنتورسازان داشتيم که آنها هم به دليل نوسانات نرخ ارز يک مقدار توليداتشان متوقف شده است.
خوش خلق با بيان اينکه اخيرا يک بخشنامه اي در اين خصوص صادر شده تا توليد کنتور سرعت بگيرد، اظهار داشت: کنتورسازان قراردادهايي که با توانير داشتند، وقتي نرخ ارز تغيير کرده است، درخواست هايي در خصوص به روز کردن قراردادها از ما دارند.
وي ادامه داد: براي به روز کردن قرارداد يک بخشي از لحاظ قانوني امکانپذير نيست، چرا که قرارداد داريم.
وي اضافه کرد: با صدور دو بخشنامه از سوي دولت، تغييرات نرخ ارز در آن پيش بيني شده است، بنابراين به هرحال ساز و کارهاي قانوني دارد که در حال شکل گرفتن است.
خوش خلق با بيان اينکه در شرکت توزيع برق نواحي استان تهران مشکلي در اين خصوص نيست، گفت: مشکلي که در حال حاضر شرکت توانير و شرکت هاي توزيع با آن مواجه هستند، بحث ندادن سهم فروش تراکم از سوي شهرداري ها به شرکت هاي برق است.
وي افزود: وقتي در داخل يک کوچه تراکم فروشي شده و چندين واحد مسکوني احداث مي شود، نيازمند خدمات زيربنايي مثل برق نيز هستند، اما ندادن سهم فروش تراکم از سوي شهرداري به شرکت هاي توزيع برق، باعث کند شدن ارائه خدمات زيربنايي به اين واحدهاي مسکوني مي شود./س
روزنامه صبح اقتصاد صفحه 7
19/12/91

برچسب ها: تولید ، کنتور ، برق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.