سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرودگاه سنندج در اولویت نخست حملات عراق

فرودگاه سنندج یک فرودگاه نسبتا کوچک غیرنظامی است، اما در عین حال در دوران دفاع مقدس، در اولویت نخست حملات عراق قرار گرفت و در طول جنگ، نقش بسیار بزرگی در پشتیبانی از جبهه غرب ایفا کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، فرودگاه سنندج در جنوب غربی شهر سنندج و در  ابتدای جاده سنندج-کرمانشاه واقع شده است. عملیات ساختمان اولیه آن در سال 1347 آغاز و در سال 1350 به عنوان تنها فرودگاه عملیاتی استان کردستان و با امکانات بسیار اندک شروع به کار کرد. اولین پرواز فرودگاه در سال 1350 توسط شرکت هواپیمایی «هما» و با هواپیمای فوکر F-27 انجام شد.

اگرچه به واسطه نزدیکی این فرودگاه به مرز عراق، پروازهای مسافربری آن تا پایان جنگ تحمیلی متوقف شده اما این فرودگاه به منظور پشتیبانی جبهه‌های غرب کشور  انتقال مجروحان به طور متوسط پذیرای 10 نوبت نشست و برخاست توسط هواپیماهای باربری C-130 هرکولس ارتش جمهوری اسلامی ایران بود. پس از پایان جنگ و توسعه و عملیاتی شدن فرودگاه، پروازهای سنندج با هواپیماهای فوکر F-27 شرکت آسمان مجددا برقرار شد.

لازم به ذکر است، اجرای طرح نوسازی و بهسازی فرودگاه درتمام قسمت‌های دیوارکشی، تطویل باند، نصب دستگاه کمک ناوبری، توسعه پایانه‌ها ازپروژه‌های فرودگاهی است که با همکاری و حمایت شرکت فرودگاه‌های کشور به انجام رسیده است که باعث شده تا فرودگاه سنندج از نظر سیستم‌های ناوبری یکی از کامل‌ترین فرودگاه‌های کشور باشد که به کلیه سیستم‌های موجود مجهز است.

تعداد پرواز‌های خارجی در این فرودگاه در هفته‌ 2 بار انجام می‌شود، عملیات حج عمره و تمتع انجام نمی‌شود./س
برچسب ها: فرودگاه ، سنندج ، هواپیما
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.