سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملكرد واليبال در سال 91؛ (قسمت دوم)

المپيک رويايي که رويا ماند

يکي از آرزوهاي واليباليها در سالي که گذشت راهيابي به المپيک بود که متاسفانه تنها به خاطر يک ست اين هدف همانند گذشته در حد رويا و آرزو باقي ماند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران؛ يكي از قول هاي مهم و قابل توجه مسئولان فدراسيون واليبال صعود اين رشته به المپيك 2012 لندن بود كه متاسفانه اين امر محقق نشد و خط بطلاني كشيد بر تمام روياها و افسانه هاي فعالان واليبالي.

تيم ملي ايران براي حضور در مسابقات انتخابي المپيك بعد از شش بازي تداركاتي در اسلووني، صربستان و بلغارستان، هفتمين ديدارش را در مصاف با استراليا انجام داد.

در مسابقات انتخابي المپيك در مصاف با تيم كره جنوبي سه بر صفر پيروز شد تيم چين را سه بر 2 شكست داد اما صربها با نتيجه مقتدرانه سه بر صفر مقابل ايران به برتري رسيدند تيم ملي ايران و نزووئلا را سه بر صفر از پيش روي برداشت ومقابل تيم پورتوريكو سه بر يك برد اما در مصاف با تيم ملي استراليا سه بر يك مغلوب شد.

در بازي پاياني هم مقابل تيم ژاپن ميزبان سه بر صفر به برتري دست يافت اگرچه ملي پوشان بازي هاي انتخابي المپيك لندن را با برد به پايان رساندند اما به دليل باخت مقابل استراليا با نتيجه سه بر يك از صعود به المپيك بازماندند كارشناسان معتقدند كه ما اگر اين ديدار را سه بر 2 مي باختيم باز هم مسافر لندن مي شديم.

* مدال برنز آسيا برگردن جوانان ايراني

تيم ملي واليبال جوانان ايران در مسابقات قهرماني آسيا در اين رده سني در اروميه به مصاف حريفان خود رفت.

طبق قرعه كشي انجام شده اين تيم ملي جوانان ايران در مرحله مقدماتي با تيم هاي تركمنستان استراليا در گروه A هم گروه بود و در پايان اين مسابقات توانست در سالن شش هزار نفري غدير اروميه عنوان سومي را به خود اختصاص دهد.

* صعود به ليگ جهاني در كارنامه واليبال ايران ثبت شد

از مهمترين و شيرين ترين اتفاقاتي كه براي واليبال ايران در سالي كه گذشت مي توان به صعود به ليگ جهاني اشاره كرد.

شايد ليگ جهاني و ديدن مسابقات آن از نزديك براي هر يك از افراد فعال در واليبال در سال هاي گذشته يك افتخار و آرزو محسوب مي شد اما در سالي كه گذشت ملي پوشان ايراني توانستند با عملكرد خوبشان در مسابقات انتخابي ليگ جهاني جواز حضور در اين رقابت ها را كسب كنند.

تيم ملي ايران براي راهيابي به ليگ جهاني بايد 2 بازي در قاهره با تيم ملي مصر انجام مي داد كه توانست در بازي نخست مصريها را سه بر صفر و در ديدار دوم سه بر يك شكست دهد.

درمرحله دوم مسابقات انتخابي ليگ جهاني تيم ملي ايران به مصاف با ژاپن در تهران رفت.

ملي پوشان واليباليست كشورمان توانستند در سالن 12 هزار نفري آزادي ژاپني ها را در هر 2 بازي سه بر صفر شكست دهند و صعود به ليگ جهاني را جشن گرفتند.

واليبال ايران در بخش بانوان در سال 1391 حضور تيم ملي بزرگسالان در مسابقات AVC CUP را پشت سر گذاشت كه دختران ايراني در اين رقابت ها باز هم جايگاه هشتيم خود را دنبال كردند.

در رده سني نوجوانان تيم ملي بانوان ايران در مسابقات قهرماني قاره در ژاپن و هند هم گروه بود و توانست در پايان اين مسابقات با يك پله سقوط نسبت به دوره قبل جايگاه دهمي را به خود اختصاص دهد.

در رده سني جوانان نيز تيم ملي واليبال بانوان ايران در مرحله مقدماتي با تيم هاي تايلند كويت و نيوزلند هم گروه بود كه توانست در مكان هشتيم قاره كهن بايستد./آق

برچسب ها: والیبال ، عملکرد ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.