سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

به همت يك مخترع ايراني امكان پذير شد؛

تفكيك ده‌ها تن زباله خشك به روش هوشمند

مخزن هوشمند پسماند خشك( مخصوص بطرهاي پلي ايتلن و قوطي‌هاي مغزي) امكان تفكيك زباله‌ها را به ما مي‌دهد.

شهاب فرائلي  در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: مخازني كه هم اكنون در مراكز مختلف مورد استفاده قرار مي‌گيرد عمدتا داراي مشكلاتي هستند. اين مشكلات عبارتند از  اكثرا فقط جهت انباشت انواع زباله تعبيه شده‌اند و نمي‌توان پسماند را به صورت تفكيك شده دفع كرد، در نتيجه نيروي انساني زيادي براي جداسازي اقلام زباله‌هاي درهم نياز است كه هم حرفه اقتصادي ندارد و هم به دليل وجود ده‌ها تن زباله تفكيك همه آنها امكان پذير نيست. در برخي مراكز، مخزن‌هايي مخصوص تفكيك زباله خشك وجود دارد كه هم دستي است و هم تمام اقلام را پوشش نمي‌دهد.
 
وي گفت: جنس پسماند خشك ورودي به صورت كاملا هوشمند توسط سيستم اپتيكي قابل شناسايي است و براساس نوع جنس، پسماند خشك ورودي اتوماتيك، تفكيك شده و هر كدام در محفظه مربوط قرار مي‌گيرد.
 
قرائلي تصريح كرد: كليه اقلام بطور كاملا اتوماتيك توسط سيستم پرس مكانيكي يا هيدرويكي فشرده سازي مي‌شوند و تعداد حجم ضايعات بوسيله سنسور نوري قابل اندازه گيري است.
 
اين مخترع همچنين افزود: دستگاه در ابعاد و اندازه‌هاي مختلف بر اساس حجم پسماند و موقعيت محل قابل ساخت است و در منزل، آپارتمان، محل كار، مجتمع‌هاي اداري و تجاري، مدرسه، دانشگاه، پارك، رستوران و ميادين شهر قابل نصب است.
 
وي خاطر نشان كرد: كليه قطعات و لوازم مورد نياز دستگاه در داخل كشور تامين مي‌شود و مصرف برق اين دستگاه هم بسيار ناچيز و كم صدا است.
شايان ذكر است كه اين اختراع با شماره 66441 به ثبت رسيده است./ز2
برچسب ها: زباله ، تفکیک ، خشک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.