سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

در نوروز کجای ایران را بگردیم ؟

یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان اردبیل دریاچه نئور است .

 

به گزارش خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اردبیل / درياچه نئور در 48 كيلومتري جنوب شرقي اردبيل در ارتفاع 2700 متري از سطح دريا قرار گرفته است وسعت درياچه بيش از 220 هكتار و مشتمل بر دو درياچه كوچك 40 هكتار و بزرگ 180 هكتار است كه در فصل پر آبي (بهار ) بهم مي پيوندند و درياچه واحدي را تشكيل مي دهند .

بيشترين عمق درياچه 5/5 متر و ميانگين ژرفاعي آن سه متر است . اين درياچه زيستگاه برخي از گونه هاي پرندگان مهاجر عبوري است كه براي مدت كوتاهي از درياچه استفاده مي كنند آنقوت از عمده ترين پرندگان اين درياچه و حاشيه آن است كه در اين منطقه زاد و ولد مي كند .

ماهي قزل آلاي اين درياچه شهرت جهاني دارد و داراي جاذبه هاي بسيار مساعد گردشگري است حواشي اين درياچه از تفرجگاههاي مهم اردبيل است و هر ساله مسابقه تفريحي ماهيگيري در آن برگزار مي شود .

راه اصلي اين درياچه آسفالت مي باشد و از راه اصلي اردبيل خلخال در نزديكي روستاي بودالالو جدا مي گردد بعلت ييلاقي بودن و وجود مراتع بسيار غني در اطراف اين درياچه و كوه هاي باغرو سالانه احشام ايل سون در فصول بهار و تابستان از مراتع اين منطقه استفاده مي نمايند و يكي از چراگاه هاي مهم احشام عشاير بشمار مي آيد/س 

برچسب ها: اردبیل ، دریاچه ، نئور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.