سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناسان بین المللی حمله ويروس استاكس نت به ايران را محکوم کردند

گروهی از کارشناسان بین المللی عضو کارگروه مصادیق جنگ سایبری ناتو در مرکز جنگ سایبری ناتو معتقدند حمله سال 2009 آمریکا و اسراییل از طریق ویروس استاکس نت به مراکز اتمی ایران از منظر حقوق بین الملل استفاده از زور علیه ایران و غيرقانوني بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از وايرد، در اين ميان در كتابچه اي كه از سوي اين مركز تحقيقات جنگ سايبري ناتو پيش تر منتشر شده است "اقداماتي كه باعث كشته شدن افراد و يا آسيب رساندن به اشيا شوند مصداق استفاده از زور" قلمداد شده اند. با استناد به همين تعريف گروهي از كارشناسان حقوق بين الملل در مركز دفاع سايبري تالين استوني اذعان كرده كه حمله ويروس "استاكس نت" عليه تاسيسات هسته اي كشورمان كه از سوي رژيم صهيونيستي و با حمايت آمريكا و كشورهاي غربي انجام شده بود اقدامي "غير قانوني" بوده است.

"ميشل اسميت" از اساتيد حقوق بين الملل در دانشكده نيروي دريايي آمريكا نيز اخيرا با انتشار مقاله اي در روزنامه "واشنگتن پست" اين اقدام قدرتهاي غربي و رژيم صهيونيستي را محكوم كرده و اظهار داشته كه استفاده از "زور" طبق منشور ملل متحد تنها در صورت دفاع از خود مجاز خواهد بود و در مورد حمله ويروسي استاكس نت اين مسئله اقدامي غير قانوني بوده است.

اين 20 كارشناس در ادامه گزارش خود اظهار داشته اند كه در مورد اينكه اين حمله جزو حملات مسلحانه قلمداد مي شود ترديد و اختلاف نظر دارند. اين گزارش 300 صفحه اي اخيرا از سوي ناتو منتشر شده است و در آن بيش از 20 كارشناس نظامي و حقوقدان از كشورهاي مختلف در اين باره اظهارنظر كرده اند.

ويروس استاكس نت در فاصله سال 2010-2009 ميلادي از سوي رژيم صهيونيستي و آمريكا با هدف كارشكني در پيشرفت برنامه هسته اي ايران مورد استفاده قرار گرفت.


آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.