سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اولين اقدام اورژانسي هنگام قطع عضو:

انجام پانسمان فشاری در محل زخم / عضو قطع شده را مستقيمادر داخل آب يخ قرار ندهيد

هنگام بروز قطع عضو، به ويژه در تصادفات جاده اي انجام پانسمان فشاری با یک پارچه تمیز و قرار دادن عضو قطع شده در کیسه نایلونی و آب یخ ضروري است.

محمد میثاقیان ،‌متخصص طب اورژانس در گفتگو با خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران در مورد قطع عضو در تصادفات جاده ای گفت: اولین اقدام لازمی که باید قبل از رسیدن نیروهای اورژانس صورت گیرد این است که برای شخص پانسمان فشاری صورت گیرد.در این صورت که یک گاز تمیز یا پارچه تمیز را در محلی که عضو از بدن جدا شده طوری بسته شود که مانع خونریزی گردد و استفاده از هیچ دارویی لزوم ندارد.
وی ادامه داد: در مورد عضو قطع شده باید گفت که اندام مورد نظر را در داخل کیسه نایلونی تمیز قرار داده و آنرا در داخل آب یخ نگهداری کنیم.
وی تاکید کرد: اصلا نباید عضو قطع شده مستقیما داخل آب یخ قرار گیرد. جعبه کمکهای اولیه در سفر بسیار کمک کننده است.
 
وی درباره مصرف داروهای تجویز نشده توسط پزشک گفت: در این گونه شرایط مصرف دارو ضرورتی ندارد ولی اگر برای شخص افت فشار خون رخ داد باید سرم درمانی توسط پزشک صورت گیرد.
 
این متخصص طب اورژانسی اظهار داشت: قبل از هر گونه اقدام دیگری باید از خونریزی جلوگیری کرد در این شرایط به شخص نباید مواد غذایی، مایعات قندی داده شود مسکن های معمولی اثرگذار نبوده باید مواد مخدر از طریق وریدی توسط پزشک تزریق شود./ز2
برچسب ها: عضو ، پانسمان ، یخ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.