سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آذربایجان شرقی/

برپایی 4 هزار غرفه صنایع دستی در سراسر کشور

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از برپایی چهار هزار غرفه صنایع دستی در ایام نوروز در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، مسعود علویان صدر در نشست ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش میزان سفرهای نوروزی با محوریت استفاده از پتانسیل‌های فرهنگی و گردشگری استان‌های کشور خاطرنشان کرد: تا به امروز بازدید از موزه‌های کشور با افزایش 37 درصدی روبرو بوده است.

وی گردشگری را یکی از عوامل ایجاد توسعه پایدار در کشورها دانست و گفت: با تقویت بنیه‌های کیفی گردشگری و توجه به میراث معنوی کشورمان خواهیم توانست به سمت توسعه پایدار حرکت کنیم.

علویان صدر افزود: همه مردم باید در قالب راهنمای گردشگری عمل کنند و نقش مردم باید بیش از این در ترویج این فرهنگ نمایان شود.

معاون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با اشاره به قدمت نوروز و ثبت جهانی آن با همراهی هفت کشور دنیا گفت: نوروز بهترین الگوی جهانی شدن فرهنگی است که ارمغان آن نوع دوستی و محبت به جهانیان بوده است.

وی گفت: کمیته‌های هیجده گانه ستاد تسهیلات سفر آذربایجان شرقی به تمام وظایف خود توجه کامل داشته و با هماهنگی کامل، شرایط مطلوبی را برای گردشگران فراهم کرده‌اند.

علویان صدر با اشاره به افزایش مراکز اقامتی و بهبود چشمگیر خدمات این مراکز به ویژه در مناطق نمونه گردشگری و شهرستان‌های دارای جاذبه‌های طبیعی، یادآور شد: باید زیر ساخت‌های این صنعت پاک مورد توجه ویژه مسوولین استانی قرار بگیرد.

منبع:خبرگزاری ایسنا
برچسب ها: آذربایجان ، صنایع ، غرفه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.