سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار و جشن بزرگ نوروز با حضور هزاران نفر در مسكو برگزار شد

بازار و جشن بزرگ نوروز با حضور هزاران نفر از اقوام چندگانه و مسلمان روسيه و نمايندگان کشورهاي حوزه نوروز با همکاري شهرداري مسکو برگزار شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، نمايندگان اقوام بومي و مهاجر از روسيه و ديگر کشور هاي حوزه فرهنگي نوروز از جمله تاجيکستان ، قزاقستان ، قرقيزستان ، جمهوري آذربايجان ، ترکمنستان ، ازبکستان و افغانستان و همچنين استان ها و جمهوري هاي مسلمان نشين روسيه با  برپايي بازار نوروزي  بخشي از آداب و فرهنگ سنتي  خود را به نمايش گذاشتند .
اجراي موسيقي و برنامه هاي هنري براساس فرهنگ و رسوم نوروزي اقوام و کشورهاي شرکت کننده  از ديگر برنامه هاي جشن بزرگ نوروز در مسکو بود .
در اين جشن و بازار بزرگ نوروزي که با حضور حدود 15 هزار نفر در ورزشگاه لوژنيکي مسکو برگزار شد ،  شهردار اين شهر نيز در پيامي نوروز را به همه ملت ها و اقوام در روسيه و ساير کشورهاي منطقه  تبريک گفت.
"سرگئي سابيانين " در اين پيام افزود : نوروز  از عوامل وحدت بخش ميان اقوام مختلف در روسيه محسوب مي شود که دولت اين کشور در سال هاي اخير توجه ويژه اي به آن دارد. 
يکي از سخنران هاي اين آيين بزرگ نيز تاکيد کرد : نوروز ريشه در تاريخ و فرهنگ چند هزار ساله ايرانيان دارد و امروزه بيشتر کشورهاي آسياي مرکزي و روسيه  نوروز را جشن مي گيرند.
در اين جشن و بازار بزرگ نوروزي سفيران و ديپلماتهاي کشورهاي حوزه فرهنگي نوروز و ساير کشورهاي منطقه  نيز حضور داشتند. /ي2
برچسب ها: جشن ، نوروز ، مسکو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.