سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خانه هاي دلتنگ هياهو و شيطنت چند بچه

يادم مي‌آيد زماني در درون خانواده ها چند تا پچه قدو نيم قد از سروكول هم بالا مي‌رفتند و هياهوي زيادي از خانه ها به گوش مي‌رسيد ولي امروز ديگر از آن هياهوها و شيطنت چند تا پچه خبري نيست.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران؛ مادربزرگ با همان شيريني كلامش يك سره نصيحت مي كرد و زيرلب غر مي‌زد دخترم به فكر آينده بچه ات باش فردا كه بزرگتر شود يك همدم و هم زبان مي خواهد ...
تنهايي اذيت مي‌شود به فكر يك بچه ديگر باش...
 پچه شيريني زندگي است زمان ما حداقل خانواده ها 4-5 تا بچه داشتند فرزند با خودش بركت روزي مي‌اورد يعني چه امروز از هركي مي‌پرسي چند تا پچه داري در جواب مي‌گويد: اي مادر پچه مي‌خواهيم چه كار با اين هه مشكلات و گراني يا مي گويد يك فرزند داريم، اين كه نشد نسل بعدي فرزندان شما دايي و عمه ندارند آن وقف اين چه نسلي مي‌شود بدون هيچ پشتوانه و فاميلي.
جعفر باي آسيب شناسي در اين باره گفت: فرايند ساختار خانواده در دهه‌هاي اخير دچار تغييرات شگرافي شده است كه اولين تاثير خود را در تعداد اعضاي خانواده گذاشته است كه چند فرزندي در خانواده هاي سنتي جاي خود را به تك فرزندي در دنياي امروز داده است.
اين آسيب شناس با اشاره به اينكه اگر چه تك فرزندي به عنوان يك مساله ساده و پيش پا افتاده تلقي مي‌شود گفت: اگر چه اين پديده با مشكلات امروزكه خانواده ها درگير آن هستند همخواني دارد ولي در درازمدت خود، زمينه مشكلات بزرگتري مي‌شود.
وي در ادامه گفت: مهر و محبتهاي افراطي در اين خانواده ها باعث مي‌شود فرزندان خواسته هاي نا به جاي خود را به خانواده تحميل مي‌كنند و فضاي فرزند سالاري حاكم مي شود .
باي در پايان خاطرنشان كرد: در خانواده هاي تك فرزند اگر به هر دليلي اتفاق ناگواري بيفتد كه منجر به فوت فرزند شود خانواده ها ضربه شديدي مي‌خورند و به بي فرزندي تبديل مي‌شوند در نتيجه بايد تا مي توان از اين پديد تك فرزندي جلوگيري كرد./ل
برچسب ها: خانه ، دلتنگ ، هیاهو ، شیطنت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.