سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دریایی سازمان بنادر:

پیش‌بینی ‌رشد 40 درصدی سفر‌های دریایی نوروز

معاون دریایی سازمان بنادر گفت: با توجه به پیش‌بینی رشد 40 درصدی در مسافرت‌های دریایی در روزهای آغازین سال نو، قطعاً تا 7 میلیون نفر‌سفر در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی جابه‌جایی خواهیم داشت.

به گزارش سرويس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سید علی استیری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های تخصصی سازمان بنادر و دریانوردی برای افزایش ایمنی دریانوردی و ایمنی در سفرهای دریایی مسافری، اظهار داشت: این سازمان مرجع ملی دریایی کشور در داخل و در مجامع بین‌المللی است.
وی با اشاره به برگزاری دومین همایش مدیران دریایی کشور، اضافه کرد: دومین گردهمایی سالیانه مدیران دریایی کشور نیمه اول اسفند‌ماه برگزار شد.
وی اضافه کرد: در این گردهمایی که با حضور معاون امور دریایی سازمان، مدیران کل، معاونان و رؤسای ادارات دریایی ستاد و بنادر تشکیل شد مباحث مهم دریایی در سال 1392 مورد بررسی قرار گرفت.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: محور مباحث مطرح شده در این گردهمایی، ایمنی ترددهای دریایی به ویژه مسافرت‌های دریایی در ایام تعطیلات سال نو بود.
وی اظهار داشت: پس از بررسی عملکرد و اقدامات انجام شده توسط سازمان بنادر در این‌باره، مواردی همچون اعلام مسیرهای تعیین شده دریایی به مراجع ذیصلاح برای جلوگیری از ترددهای غیرمجاز، بازرسی‌های متمرکز و مستمر از شناورهای در طرح نوروزی، دریافت و پایش مداوم و اطلاع‌رسانی اطلاعات هواشناسی به مبادی ذیربط، نظارت بر بهره‌برداری و استفاده از تجهیزات ایمنی شناورهای مسافری، اطلاع‌رسانی مداوم و مؤثر در خصوص رعایت ایمنی سفرهای دریایی به هموطنان از روش‌های مختلف و هماهنگی بین ارگان‌های مختلف مسئول تسهیل سفرهای دریایی بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفت.
معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی رشد 40 درصدی در مسافرت‌های دریایی در روزهای آغازین سال نو، پیش‌بینی می‌شود تا 7 میلیون نفر‌سفر در ایام نوروز در بنادر شمالی و جنوبی انجام شود.
استیری اظهار داشت: از این تعداد سهم استان هرمزگان حدود 5.5 میلیون نفر‌سفر خواهد بود که در همین خصوص تأمین حداکثری شناورهای مسافری موردنیاز در بنادر با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی مورد تأکید قرار گرفت./س
برچسب ها: دریایی ، سازمان ، بنادر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.