سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ده درصد افراد اسكيزوفرني خودكشي مي‌كنند

يك روانشناس گفت: 10 درصد افراد اسكيزوفرن و به ويژه مردان اقدام به خودكشي مي‌كنند و پيش بيني اين امر در افراد اسكيزوفرن دشوار است.

عليزاده درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به اينكه اسكيزوفرني در مردان و زنان به يك نسبت وجود دارد اظهار داشت، اسكيزوفرني غالبا در مردان در اواخر نوجواني و يا اوايل بيست سالگي و در زنان عموما درسنين بيست تا سي سالگي و در كودكان بعد از پنج سالگي بروز مي‌كند
وي با اشاره به گيچي، شوكه شدن، هذيان و توهم در افراد اسكيزوفرن اظهار داشت: بنابر تحقيقات انجام شده هذيان گزند و باورهاي غيرعقلاني در يك سوم افراد اسكيزوفرن منجر به اين تصور مي‌شود كه ديگران در حال خيانت، حمله، مسموم كردن و يا توطئه عليه آنها هستند.
عليزاده با اشاره به شايع بودن توهم حسي در افراد اسكيزوفرن افزود: بيمار ممكن است صداهايي بشنود كه فعاليتهاي او را توصيف و از يك خطر پيش رو آگاه ساخته و يا حتي براي انجام كاري به او فرمان دهند.
وي با اشاره به اينكه داروهاي ضد روان پريشي در حال حاضر بهترين روش درمان اسكيزوفرني هستند افزود: اين داروها با كاهش نشانه هاي روان پريشي سبب افزايش كارايي و فعاليت مناسب تر اين افراد مي‌شود.
عليزاده با اشاره به اينكه اغلب افراد اسكيزوفرن نشانه هاي قابل توجهي پس از مصرف داروهاي ضد روان پريشي نشان مي‌دهند افزود: خواب آلودگي، بي‌قراري، گرفتگي عضله، لرزش، خشكي دهان و ... از عوارض جانبي اين داروها است.
وي در پايان خاطرنشان كرد: با توجه به نياز به مراقبت در افراد اسكيزوفرن پس از درمان، آموزش اعضاي خانواده در خصوص كارهايي كه مي‌توانند انجام دهند و نيز درك مسائل و مشكلات مرتبط با بيماري اسكيزوفرني بسيار اهميت دارد./جم
برچسب ها: مردان ، افراد ، روانشناس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.