سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمان/

در نوروز کجای ایران را بگردیم؟

غار ایوب (دهج) بین منطقه انار و شهربابک در فاصله ی207 کیلومتری از رفسنجان واقع شده ، این غار با دهنه حدود 65 متری در زمره‌ی بزرگ‌ترین غارهای جهان است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ، گرچه شهر رفسنجان در کویر واقع شده اما دارای مکانهای تاریخی ، بقاع متبرکه و جاذبه های طبیعی فراوانیست و هرساله تعداد زیادی از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی این شهرستان را برای تفریح وبازدید انتخاب می کنن

رودخانه ی علی آباد راگه ،

علی آباد راگه یکی از روستاهای منطقه ی سرچشمه که در 40 کیلومتری رفسنجان واقع شده و زیبایی شگفت انگیز و ماهیان رودخانه در این مکان چشم هر بیننده ای را می نوازد ازدیگر ویژگیهای مهم این رودخانه وجود دره ای با عمق 25 تا 30 متر است ، فراوانی آب این رودخانه در فصل بهار و تابستان است.

کوه شاه خیر الله ،

نرسیده به منطقه ی پاریز رفسنجان کوهی بنام شاه خیرالله وجود دارد که یکی از معدود کوههای ایران با شیب منفی و به صورت هلالی است.

هرچه از این کوه بالاتر می روید به شیب90 تا 130 درجه می رسید و تنها کوهنوردان و افرادیکه صخره نورد هستند می توانند به این کوه صعود کنند .

غار دهنه بزرگ ایوب

غار طبیعی ایوب (دهج) بین منطقه انار و شهربابک و با فاصله ی207 کیلومتری از رفسنجان واقع شده ، این غار با دهنه حدود 65 متری در زمره‌ی بزرگ‌ترین غارهای جهان است .

وجود سه چشمه در دهنه ورودی طراوت خاصی به محیط داخل غار با وجود پرندگان و چلچله ها بخشیده و به دلیل زیارتی بودن محل، نوع مسیر و همچنین منظره فوق‌العاده، پیشنهاد می کنیم از این محل دیداری داشته باشید ./س

برچسب ها: غار ایوب ، طبیعی ، کرمان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.