سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/آیت الله خاتمی:

انتخابات در عرصه امنیت، استقلال و اقتصاد تعیین کننده است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را مهمترین مسأله حماسه سیاسی در سال جدید عنوان کرد و گفت: انتخابات در امنیت و استقلال و اقتصاد و سایر عرصه های دولتی نقشی تعیین کننده دارد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، آیت الله ˈسید احمد خاتمیˈ در نشستی در بنیاد پژوهش های اسلامی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان ˈحماسه اقتصادی، حماسه سیاسیˈ افزود: انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اقتدار ملی و اراده ملی است.

وی بیان کرد: تأثیر حضور مردم در عرصه های سیاسی، کمر دشمن را می شکند و نفس حضور در انتخابات بیعت با نظام اسلامی است.

وی انتخاب کاندیدای اصلح مانند حضور در انتخابات را مهم ارزیابی کرد و گفت: ولایتمداری و پایبند بودن به قانون از اساسی ترین ویژگی های کاندیدای اصلح و ولایتمداری، شرط قانون مداری یک رییس جمهور است.

امام جمعه موقت تهران توان اداره کشور حتی در شرایط سخت را از دیگر ویژگی های کاندید اصلح عنوان کرد و گفت : رییس جمهور باید به نحوی قدرت اجرایی خود را نشان دهد.

آیت الله خاتمی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که من یک رأی دارم و تا قبل از اینکه آن را به صندوق بیندازم، هیچ کس آن رأی را نمی داند؛ معنایش این است که هیچ کاندیدا و جریانی از آقا خرج نکند چرا که ایشان به صراحت بی طرفی خود را در انتخابات اعلام کردند.

وی افزود: ملت ایران حماسه آفرین است و در خرداد ماه سال جاری نیز با حماسه جدید خود زمام امور را به دست شخصی که شایسته قدرت است، می سپارد.

وی ادامه داد: دشمن از یک سال پیش، تحریم های فلج کننده و تخریب در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را آغاز کرد و اوباما با بی پروایی گفته بود ˈایران مجبور است دست تسلیم را بلند کند و ما بی نظیرترین تحریم ها را در طول صد سال گذشته علیه ایران اجرا کردیم و ارزش پول ملی ایران را شکستیمˈ.

وی اظهار داشت: به واقع اگر این تحریم ها بر هر یک از کشورهای منطقه خاورمیانه وابسته به غرب وارد می شد، آن نظام فرو می پاشید، اما اکنون به جای دست تسلیم، مشت های مرگ بر آمریکا بلند شده است.

امام جمعه موقت تهران گفت: نامگذاری های سال از سوی رهبر معظم انقلاب برنامه های راهبردی را برای دولت و ملت مشخص می کند و مسؤولان و مردم باید در راستای این نامگذاری حرکت کنند.

آیت الله خاتمی افزود: از ابتکارات ستودنی مقام رهبری، نامگذاری سالهاست که این امر تنها یک تشریفات و نامگذاری احساساتی نیست، بلکه یک کار کارشناسی گسترده است.

وی بیان کرد: مقام معظم رهبری خود از چهرهای برجسته فرهنگی هستند و فضای فرهنگی کشور به وجود ایشان نیاز دارد.

وی با اشاره به نام گذاری سال جدید با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، گفت: انتظار می رود در پایان سال، شاهد جهش اقتصادی و حماسه بزرگ سیاسی بر پایه برنامه ریزی شایسته مسوولان باشیم.

وی با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه اگر روزی بخواهیم با دشمن مقابله کنیم، باید قدرت بستن شیرهای نفت را داشته باشیم، گفت: این امر با استفاده از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی محقق خواهد شد.

برچسب ها: عضو ، هیات ، رئیسه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.