سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادامه ناامنی ها در پايتخت آفريقاي مرکزي

شبکه خبری فرانس بیست و چهار از ادامه ناامنی در بانگی بایتخت آفریقای مرکزی خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه فرانس 24 ؛ شورشیان سلکا کنترل بانگی، پایتخت آفریقای مرکزی را در دست گرفته اند. میشل جوتودیا، رهبر شورشیان و رئیس جمهور خودخوانده جدید قرار است روز دوشنبه بیانیه ای صادر کند. 

فرانسوا بوزیزه، رئیس جمهور فراری آفریقای مرکزی نیز در کامرون به سر می برد. اتحادیه آفریقا امروز عضویت این کشور آفریقایی را در این سازمان به حالت تعلیق درآورد. 

سارا ساکو، خبرنگار این شبکه در بانگی گفت: اوضاع آفریقای مرکزی هنوز متزلزل است. صدای تیراندازی امروز در پایتخت شنیده می شد. همه مغازه ها تعطیل شده اند. همچنین می توان اعضای شورشیان سلکا را دید که سوار بر خودروهای روباز در شهر گشت زنی می کنند. همچنین می توان گشتی ها نیروهای چند ملیتی مستقر در آفریقای مرکزی و ارتش فرانسه را دید. امنیت فرودگاه بانگی را ارتش فرانسه تامین کرده است. 

وی افزود، اما همچنان غارت مغازه ها به دست افراد مسلحی که هنوز امکان تایید هویت شان میسر نیست، ادامه دارد. یک هتل پررفت و آمد در مرکز شهر و در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری صبح امروز به آتش کشیده شد. از سوی دیگر جریان آب و برق قطع است. اختلالات عمده ای نیز در شبکه تلفن به وجود آمده است. اما اصلی ترین مشکل برقراری امنیت در بانگی است. 
برچسب ها: آفریقا ، ناامن ، جمهوری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.