سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرودخواني كودكان صهيونيست در مقابل اوباما، بازداشت كودكان فلسطيني توسط نظاميان صهيونيست

آسيا تايمز در گزارشي به قلم "رمزي بارود" روزنامه نگار فلسطيني – آمريكايي و از فعالان حقوق فلسطينيان تحت عنوان "ترك فلسطين با نااميدي" به حمايت اوباما از صهيونيست و بي توجهي وي به حقوق تضييع شده فلسطينيان پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تايمز، هواپيماي "باراك اوباما" رييس جمهور آمريكا در هنگام سفر وي در تاريخ 20 مارس به اراضي اشغالي در فرودگاه "بن گوريون" فرود آمد. صهيونيست ها براي وي فرش قرمز پهن كردند. او ديدار گرمي با مقامات نظامي و سياسي قديم و جديد رژيم صهيونيستي داشت. با اين حال اوباما در جريان اين سفر يك مسئله را روشن ساخت و آن اينكه وي هيچ تفاوتي با روساي جمهور پيشين آمريكا ندارد.

روزي كه اوباما وارد اراضي اشغالي شد يكي از گروه هاي حقوق بشري بنام "بت سلم" فيلمي را منتشر كرد كه در آن نشان مي داد كه سربازان رژيم صهيونيستي در بازداشتي "دسته جمعي" 30 تن از كودكان فلسطيني را در مسير جركت آنان به سوي مدرسه اي در شهر "الخليل" بازداشت كرده اند. در اين فيلم نشان داده مي شود كه كودكان فلسطيني گريه مي كنند و از مردم مي خواهند كه به آنان كمك كنند. يكي از اين كودكان به شكل دردناكي گريه مي كند و فرياد مي زند "خدايا، نگذاريد مرا ببرند."

همچنين در ادامه اين فيلم نشان داده شده است كه خودروي نظاميان صهيونيست از كودكان گريان فلسطيني پر شده است. اوباما در همان روزي به ديدار كودكان صهيونيست در مراسم استقبال از وي رفت كه كودكان فلسطيني در سوي ديگر از سوي نظاميان صهيونيست بازداشت شده بودند و در همان زمان اوباما در كنار "شيمون پرز" رييس جمهور رژيم صهيونيستي مشغول گوش دادن به آواز اين كودكان صهيونيست بود.

اوباما در جريان اين ديدار خطاب به كودكان صهيونيست گفت "روياهاي آنان همانند روياي ساير كودكانه در هر نقطه اي از جهان است. اما آنان در زندگي شان با واقعيات دشواري مواجه بوده اند. آنان مي خواهند در امنيت به خانه و مدرسه خود بروند." در همان زمان فلسطينياني كه اين اظهارات اوباما را مي شنيدند با خود مي گفتند تا چه حد تناقض اخلاقي در كلام اوباما وجود دارد. جالب آنكه بسياري از رسانه هاي آمريكايي و صهيونيستي از سفر اخير اوباما به اراضي اشغالي با عنوان "سفر تاريخي" ياد كرده بودند.

اوباما در اين سفر اظهار داشت كه دولت آمريكا همواره در كنار صهيونيست ها خواهد بود. انتظار ديگري هم از او نمي رفت و چنين رفتاري قابل پيش بيني بود. وي در سال 2008 ميلادي نيز زماني كه بعنوان نامزد رياست جمهوري به رژيم صهيونيستي سفر كرده بود نيز حمايت خود را از آن رژيم اعلام كرده بود. بنابراين اوباما سابقه حمايت از رژيم صهيونيستي را داشته است.

اوباما كماكان به حمايت هاي مالي و نظامي خود از رژيم صهيونيستي ادامه مي دهد. وي جداي از 3.1 ميليارد دلاري حمايت مالي از رژيم صهيونيستي صدها ميليون دلار نيز براي سرمايه گذاري در سيستم نظامي و هوايي رژيم صهيونيستي به آن رژيم پول داده است كه سامانه دفاعي "گنبد آهنين" نيز يكي از آنها بوده است. سامانه اي كه در ميزان كارآيي آن ترديد بسياري وجود دارد.

در سوي ديگر بنيامين نتانياهو قرار دارد كه همصدا با راستگرايان رژيم صهيونيستي خواهان ادامه و گسترش شهرك سازي هاي صهيونيستي در اراضي فلسطيني است. وي همچنين خواهان حمله به ايران است و اين مسير به حمايت دولت آمريكا نيازمند است. وي در جريان سفر اوباما به رژيم صهيونيستي از او بدليل "قرار گيري آمريكا در كنار رژيم صهيونيستي" قدرداني كرد. اوباما نمي تواند مدعي شود كه حامي حقوق فلسطينيان است موضع دولت آمريكا عليه فلسطينيان در نوامبر گذشته و در زمان راي منفي آمريكا به ارتقاي جايگاه فلسطين در مجمع عمومي سازمان ملل متحد مشخص شد.

اوباما در تلاش است تا تصويري "ميانجي گرانه" و همراه با "حسن نيت" از دولت آمريكا در قبال منازعه فلسطينيان و رژيم صهيونيستي ارائه دهد در حالي كه واقعيت غير از اين است. در صورتي كه دولت آمريكا از رژيم صهيونيستي حمايت بي دريغ بعمل نمي آورد امروز بسياري از كودكان فلسطيني زنده بودند و رژيم صهيونيستي نمي توانست عليه آنان دست به كشتار بزند و اراضي فلسطيني را اشغال نمايد.

اوباما در ديدار با "محمود عباس" رييس تشكيلات خودگردان فلسطين در رام الله از آن تشكيلات خواست تا پيش شرط خود مبني بر توقف شهرك سازي هاي صهيونيستي براي آغاز مذاكرات با صهيونيست ها كنار بگذارند. در واقع، اوباما در همان جهتي حركت مي كند كه نتانياهو و لابي صهيونيستي از او انتظار دارند. او پيشنهادات كمي را به فلسطينيان ارائه كرده و در مقابل انتظارات زيادي را از آنان دارد.

او در حالي از كشورهاي عربي خواسته تا به عادي سازي روابط خود با رژيم صهيونيستي دست بزنند كه ان رژيم هنوز هم به بازداشت كودكان فلسطيني مي پردازد و در بعد خارجي نيز از جنگ طلبي ها و مداخلات آمريكا عليه كشورهاي ديگر از جمله عراق، لبنان و اكنون ايران حمايت مي كند. اوباما پس از سفر خود به آمريكا بازگشت. او طبيعتا كار عادي خود را انجام مي دهد و روزانه كاغذهاي مربوط به قراردادهاي نظامي و دفاعي و حمل و نقل را امضا مي كند و وام هاي ارائه شده از سوي آمريكا به ديگر كشورهاي جهان را بررسي مي كند اما واقعيت آنست كه فلسطينيان همچنان از حق آزادي خود محروم مانده اند. هم اكنون خانواده 30 كودك فلسطيني اي كه در الخليل توسط نظاميان صهيونيست ربوده شده اند چشم انداز عزيزان شان در دادگاه نظامي رژيم صهيونيستي هستند. اما اين مسئله به هيچ وجه دغدغه اوباما نبوده و نيست.

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.