سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مطالعات اخير نشان مي دهند:

30 درصد موارد ژيارديالامبليا مربوط به گروه سني 10 تا 20 سال است

مطالعات اخير در كشورمان نشان مي دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژيارديالامبليا مربوط به گروه سني 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سني كمتر از 10 سال است.

محمد خواجوي، متخصص انگل شناسي و مبارزه با ناقلين در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ژيارديالامبليا از جمله عفونت هاي مهم انگلي است كه در برخي از مناطق ايران به عنوان يكي از معضلات و مشكلات اصلي بهداشتي و درماني مطرح است.
 
وي با بيان اينكه با وجود اقدامات پيشگيري كننده هنوز ميزان شيوع ژيارديالامبليا در كشور بالا است، اظهار داشت: اين بيماري در تمام گروه هاي سني به ويژه در بين كودكان، نوجوانان و سنين ابتدايي جواني شايع است و عوارض مختلفي را به همراه دارد.
 
خواجوي تأكيد كرد: مطالعات اخير در كشورمان نشان مي دهند كه حدود 30 درصد موارد عفونت ژيارديالامبليا مربوط به گروه سني 10 تا 20 سال و حدود 16 درصد مربوط به گروه سني كمتر از 10 سال است.
 
وي يادآور شد: بر طبق نتايج مطالعات اخير، مصرف غذاهاي آلوده، پايين بودن سطح آگاهي افراد در برخي از مناطق و ناكافي بودن اقدامات و آموزش هاي بهداشتي، از جمله مهمترين دلايل بروز شيوع عفونت ژيارديالامبليا، به ويژه در سنين پايين در برخي از مناطق كشور است./ز2
برچسب ها: ژیاردیا ، انگل ، عفونت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.