سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگاهي به پشت پرده‌هاي استعفاي معاذالخطيب

خبرگزاري شين هواي چين در مقاله اي تحت عنوان "استعفاي رهبر معارضين سوري به معناي افزايش فشار بر كشورهاي غربي و كشورهاي عربي است" به دلايل و اهداف استعفاي معاذالخطيب پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شينهوا، "محمود فولي" تحليلگر شينهوا معتقد است كه استعفاي "معاذ الخطيب" رهبر معارضين سوري مي بايستي رهبران كشورهاي غربي و عربي را به خود آورد و در اين باره مي افزايد "استعفاي معاذ الخطيب فشار وارده بر كشورهاي غربي و عربي را افزايش خواهد داد و به آنان اين نكته را خاطر نشان مي سازد كه مي بايستي اقدامي مثبت و عملي براي پايان دادن به منازعه در سوريه انجام دهند."

نويسنده در ادامه با اذعان به "بيهوده" بودن تقلاي معاذالخطيب براي متحد كردن معارضين سوري مي افزايد "معاذالخطيب در صدد بود تا ميان گروه موسوم به "ائتلاف مخالفان سوريه" و گروه موسوم به "شوراي ملي سوريه" اتحاد ايجاد نمايد اما تلاش هاي وي بيهوده بود و شواهد نشان دادند كه او در اين كار شكست خورده است."

نويسنده با اشاره به "تفرقه" و چند دستگي موجود در ميان معارضين سوري مي افزايد "استعفاي معاذ الخطيب تنها چند روز پيش از برگزاري نشست معارضين سوري در دوحه انجام مي شود. قرار است تا اين نشست براي بررسي بحران سوريه در تاريخ 26 مارس در قطر برگزار شود. اكثر تحليلگران بر اين باورند كه استعفاي معاذ الخطيب وضعيت جبهه معارضين سوري را پيچيده تر از پيش خواهد ساخت."

وي در ادامه به اختلافات ميان "معاذ الخطيب" و "غسان هيتو" نخست وزير منصوب شده از سوي گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" اشاره مي كند و مي افزايد "از سوي ديگر نيز بسياري از تحليلگران استعفاي معاذ الخطيب را مرتبط با اختلاف نظر وي با "غسان هيتو" مي دانند؛ فردي كه مورد حمايت غرب قرار دارد و اخيرا بعنوان نخست وزير گروه موسوم به "ائتلاف مخالفين سوري" معرفي شد. عليرغم آنكه معاذ الخطيب موافق با مذاكره با نمايندگان دولت سوريه بود غسان هيتو با اين امر مخالفت مي ورزيد. استعفاي معاذ الخطيب تاثير منفي اي بر جبهه معارضين سوري خواهد گذاشت."

آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.