سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد/ رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای كشور:

بیش از 3.7 میلیون گردشگر خارجی در سال 91 به ایران سفر كردند

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای كشور، از ورود سه میلیون و 729 هزار گردشگر خارجی در سال 91 به ایران خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد :

منوچهر جهانیان اظهار داشت: آمار ورود گردشگران به ایران با وجود تبیلغات منفی و فشارهای دشمنان در سال در سال 91 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن، 32 درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: بیشترین گردشگران خارجی كشور به ایران به ترتیب اولویت، سفرهای زیارتی، سلامت، تاریخی و فرهنگی و طبیعت گردی بود و گردشگران خارجی ورودی به ایران، بیشتر از كشورهای هندوستان، آذربایجان، عراق، افغانستان، پاكستان، امارت و كویت بودند.

جهانیان با بیان جاذبه های ایران در جذب گردشگر خارجی، تصریح كرد:این مهم باعث تداوم ورود گردشگران خارجی به ایران شده است و اطلاع رسانی صحیح جاذبه های گردشگری كشور، به ورود گردشگر خارجی كمك كرده است.

رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفر كشور در ادامه با بیان برنامه های سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در راستای توزیع سفرهای داخلی كشور به تمامی مناطق، افزود: جشنواره صدای عشایر، علاوه بر برگزاری در تهران، سال جاری با هدف معرفی ظرفیت های گردشگری هرمنطقه به مردم در استان های كشور برگزار می شود.

جهانیان گفت: صنایع دستی، سوغات، غذای محلی، معرفی آداب رسوم و فرهنگ عشایر می تواند به رشد گردشگری استان های كشور كمك كند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای كشور ادامه داد: توسعه سفرها با تور گردشگری و تخفیف ها و مشوق هایی كه در استان ها به گردشگران ارائه می شود، راهكار توزیع سفرهای داخلی به همه مناطق كشور است.

جهانیان تصریح كرد: پیشنهاد ارائه پنج درصد تسهیلات رفاهی برای كمك به رونق سفرهای داخلی به هیات دولت ارائه شده است كه تصویب این طرح، به توزیع سفرها در طول سال كمك زیادی می كند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، و رئیس ستاد دائمی تسهیلات سفرهای كشور، به منظور دیدار از روند خدمت رسانی به گردشگران ورودی به استان چهارمحال و بختیاری، به این استان سفر كرد. /س

برچسب ها: سفر ، گردشگر ، خارجی ، ایران ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.