سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

برداشت محصول باقلا از 300 هكتار زمین ایرانشهر آغاز شد

مدیر جهاد كشاورزی شهرستان ایرانشهر گفت: كار برداشت محصول باقلا از 300 هكتار زمین این شهرستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مجتبی پیری بیان كرد: میانگین برداشت محصول باقلا دو و نیم تن به صورت تر و یك تن خشك در هر هكتار است.

وی افزود: شرایط آب و هوای مساعد شهرستان ایرانشهر زمینه ای فراهم كرده تا هر سال دو بار باقلا در زمین های كشاورزی این شهرستان كاشت و برداشت شود.

وی ادامه داد: مرحله نخست كشت محصول باقلا در شهریور و برداشت آن نیمه دوم مهرماه و مرحله دوم كاشت این محصول دی ماه و برداشت آن از اواخر اسفند تا اواخر فروردین انجام می شود.

مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر اظهار داشت: سطح زیر كشت باقلا در سالجاری در مقایسه با سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است. پیری بیان كرد: استقبال خوب خریداران، احداث كانالهای آبیاری، برگزاری كلاسهای ترویجی، نظارت كارشناسان و سوددهی بالای این محصول سبب افزایش سطح زیر كشت و استقبال كشاورزان شده است.

وی افزود: 500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستیقم در كار كاشت، داشت و برداشت محصول باقلا در ایرانشهر اشتغال دارند.

وی اضافه كرد: باقلا از جمله محصولات ارگانیك است و با دست نیز برداشت می شود. مدیر جهاد كشاورزی ایرانشهر با بیان اینكه هم اینك هر كیلوگرم باقلا تر هزار و 500 تومان به فروش می رسد، گفت: بیشترین سطح زیر كشت این محصول در بخش مركزی ایرانشهر بویژه حاشیه رودخانه دامن وجود دارد./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.