سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

اکوتوریسم باید به یکی از منابع درآمدی خلخال و کوثر تبدیل شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس، با اعلام اینکه اکو توریسم باید به یکی از منابع درآمدی مردم خلخال و کوثر تبدیل شود، گفت:‌ جاذبه‌های گردشگری و تاریخی همچون کوه آق داغ، چشمه ازنا و غارهای دیدنی این منطقه را مستعد برای جذب گردشگر کرده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری بنه‌خلخال گفت:‌ استان اردبیل از نظر گردشگری و مناطق طبیعی و جذب اکوتوریسم در کل کشور بی‌نظیر است.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با یادآوری وجود مناطق آب گرم در کل استان اردبیل به‌ویژه حوزه انتخابیه خلخال وکوثر، افزود: به‌طور حتم یکی از جاذبه‌های گردشگری استان وجود ظرفیت آب درمانی در سرعین و منطقه کیوی شهرستان کوثر است.

وی با اعلام اینکه طبیعت خلخال و کوثر در هیچ جای کشور یافت نمی‌شود، تصریح کرد: به ویژه زمانی که زمستان به اتمام می‌رسد، منظره‌های بکر و زیبایی در منطقه ایجاد می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، جاده اسالم به خلخال را یکی از جاذبه‌های توریستی حوزه انتخابیه خواند و گفت: پس از زمستان زمانی که از این جاده عبور می‌کنی، عظمت و زیبایی خدا را به چشم می‌توان دید.

جعفری بنه‌خلخال ادامه داد: شهرستان خلخال به علت نزدیکی به استان گیلان، از مهمترین مناطق جنگلی استان محسوب و گونه‌های مهم کاج، سرو، بلوط، را و ازگیل در آن دیده می‌شود.

وی افزود:‌ همچنین جاذبه‌های گردشگری و مناطق تاریخی کوه آق داغ و چشمه ازنا و غارهای دیدنی این منطقه را مستعد برای جذب سرمایه‌گذاری و تحول کرده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه اکو توریسم باید به یکی از منابع درآمدی مردم خلخال و کوثر تبدیل شود، یادآور شد:‌ متأسفانه به‌علت نبود زیرساخت‌ها، گردشگران به استان اردبیل آمده ولی در این استان ماندگار و جذب نمی‌شوند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با وجود ظریفت‌های بسیار بالای استان اردبیل، هنوز زیرساخت‌های گردشگری منطقه به حد مطلوب نرسیده است، گفت:‌ به طور حتم مسئولان باید برای افزایش زیرساخت‌های گردشگری در منطقه تلاش کنند/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.