سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

نخستين جشنواره نوروزی یونسی در کاروانسرای بجستان برگزار شد

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران شهرستان بجستان گفت: نخستین جشن نوروزی در شهر یونسی از توابع بجستان با استقبال مردم و به ویژه جوانان این شهر روه‌برو شد.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي، مهدی ذوالفقاری اظهاركرد: با توجه به مصوبات ستاد دائمی سفرهای کشور مبنی بر برگزاری جشنواره ملی صدای بهار، این ستاد نیز برنامه‌ریزی لازم را برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مراسم در سطح شهر و روستاها انجام داده است.

وی افزود: این جشن‌ها با هدف احیا سنت‌های نوروزی در بین مردم انجام می‌شود.

دبیر ستاد دائمی تسهیلات زائران شهرستان بجستان خاطرنشان کرد: جشن نوروز برای نخستين بار در کاروانسرای تاریخی این شهر و با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی برگزار شد.

ذوالفقاری گفت: در این جشنواره که همراه با آئين‌هاي نوروزي بود؛ جوانان روستا به اجرای بازی‌های بومی و محلی پرداختند.

مسئول میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بجستان تصریح کرد: دراین جشنواره بازی‌های بومی محلی همچون سوبازی، طناب کشی و سه پایه ترشیزی اجرا شد.

وی اظهار کرد: کاروانسرای یونسی یکی از آثار شاخص شهرستان است که با کمک شورای اسلامی، شهرداری و انجمن میراث فرهنگی در راستای کمپ اقامتی مسافران نوروزی بهسازی و آماده شده است.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: در این کاروانسرا که در ایام نوروز آماده بازدید مسافران و زائران است نمایشگاهی از اشیا مردم شناسی در معرض دید عموم قرار گرفته است.

وی یادآور شد: کاروانسرای یونسی با قدمت صفویه در مسیر جاده تاریخی عراق و در مسیر کاروان‌های زیارتی از مرکز ایران همچون یزد و اصفهان به سمت مشهد واقع است.

گفتني است شكايات زائران و مجاوران بارگاه رضوي از طريق شماره تماس‌هاي 2-7283001 و 7045 و سايت razavi-chto.ir ستاد تسهيلات زائران خراسان‌رضوي پيگيري مي‌شود.


برچسب ها: دبیر ، ستاد ، دائمی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.