سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احفاد يونس در قدس در محاصره نظاميان رژيم صهيونيستی

ارتش رژیم صهیونیستی منطقه ای را که زمین های آن با خطر مصادره روبروست و فلسطینیان در آن محله ای برای تاکید بر فلسطینی بودن آن ایجاد کرده اند محاصره کردند و از فلسطینیان خواستند آنجا را ترک کنند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی عربی، ارتش اسرائیل دهها تن از فعالان فلسطینی کمیته های مقاومت مردمی مقابله با احداث دیوار حائل و شهرک سازی و شماری از حامیان مسئله فلسطین را در محله «احفاد یونس» که در زمین های عیزریه در شرق قدس ایجاد شده محاصره کرده است. زمین های این منطقه در چارچوب طرح شهرک سازی موسوم به (E1) با خطر مصادره روبروست.

ارتش اسرائیل این منطقه را منطقه بسته نظامی اعلام کرده است.

خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره گفت: با وجود آن که ارتش اسرائیل منطقه را به محاصره در آورده و هوا نیز بسیار سرد است، دهها تن از فعالان فلسطینی مخالف دیوار حائل و شهرک سازی و شماری از فعالان خارجی حامی مسئله فلسطین و اهالی روستاهای اطراف این منطقه به حضور خود در این منطقه برای اثبات موجودیت فلسطینیان در مناطق عیزریه در شرق قدس ادامه می دهند.

یوسف الشرقاوی از فلسطینیان محله احفاد یونس گفت: ما می خواهیم تاکید کنیم که ملت ما هنوز زنده است و به دنبال افقی برای اقدام ملی است. به نظر من مقاومت های مردمی در راه درست به خدمت گرفته شده و ممکن است فرهنگی به وجود بیاورد که به آزادی و رهایی ملی کمک کند.

در ادامه گزارش آمده است: فلسطینیان در این محله یک پارک برای بازی کودکان و یک خیمه احداث کرده و در آن یک کلاس دانشگاهی با حضور دانشجویان دانشگاه ابودیس فلسطین برپا کردند.

مقامات اسرائیلی ضمن درخواست برچیدن پرچم فلسطین که در این محله نصب شده است، به آنها دستور داده اند خیمه ها را برچینند و افراد نیز آنجا را ترک کنند.

یکی از افرادی که در این محله حضور دارد گفت: با این شیوه می خواهیم نشان دهیم اینجا زمین فلسطین است. بیشتر این زمین ها خصوصی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.