سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آتش زدن دهها خانه و مسجد در ميانمار

دهها منزل و يک مسجد در ميانمار به آتش کشيده شد .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني العالم  ؛ ديشب دهها منزل و يکي از مساجد مسلمانان در منطقه يامتين در ميانمار به آتش کشيده شد.

وزارت اطلاع رساني ميانمار روز يکشنبه از گسترش خشونت بين بودايي ها و مسلمانان که در روزهاي اخير در ميکتيلا در مرکز اين کشور به کشته شدن بيش از سي نفر منجر شد، به ديگر مناطق خبر داد.

اين وزارتخانه اعلام کرد درگيري هايي منجر به آتش زدن چند خانه در سه منطقه ديگر روي داد که همگي نزديک نايپيداو، پايتخت قرار دارند.

بر اين اساس، دهها نفر به علت مشارکت احتمالي در خشونت ها بازداشت شده اند. خشونت هايي به ويژه در يک روستاي بخش يامتين روي داد و هفده نفر بازداشت شدند.يکي از مقامات محلي با اشاره به اينکه « ديشب در مجموع چهل و سه خانه در اين روستا آتش زده شد » خاطر نشان کرد اين خشونت ها قرباني نداشت.

ارتش ميانمار روز شنبه ميکتيلا را که جمعه شب بعد از سه روز خشونت در آن حالت فوق العاده اعلام شده بود، تحت کنترل در آورد. درگيري بين بودايي هاي اقليت قومي راخين و مسلمانان اقليت روهينگيا در سال دو هزار و دوازده به کشته شدن بيش از صد و هشتاد نفر در غرب ميانمار منجر شد. 

برچسب ها: خانه ، میانمار ، مسجد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.