سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سالانه سه هزار نفر در اثر سوختگي جان خود را از دست مي‌دهند

طبق آمار سالانه حدود 15 هزار نفر در اثر سوختگي در بيمارستانها بستري مي شوند و سه هزار نفر در اثر اين عامل فوت مي‌كنند.

دكتر مبين جراح پلاستيك و سوختگي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران افزود: در موضوع سوختگي يكي از مشكلات ما اطلاع‌رساني و آموزش همگاني است فقدان صدمات سوختگي در كشور ما هنوز بسيار بالاست به طوري كه طبق آمار حدود 200 هزار نفر سالانه به درمانگاه هاي سوختگي ، 15 هزار بستري و 3 هزار فوتي در اثر سوختگي گزارش مي‌شود.
 
وي با اشاره به اين كه بيشتر بيماران سوختگي كودكان و نوجوانان زير 15 سال هستند گفت: سوختگي دو علت دارد يكي بي احتياطي و ديگري استفاده از وسايلي كه استاندارد هاي لازم را ندارند.
 
مبين ادامه داد: بيشتر علت سوختگي در كودكان به خاطر بي احتياطي و عمدتا در آشپزخانه اتفاق مي‌افتد همچنين بيشترين آسيب سوختگي در زنان و كودكان در منازل و براي مردان در محيط كار ايجاد مي‌شود بايد توجه داشته كه دومين حادثه شغلي منجر به فوت مربوط به حوادث الكتريكي است كه به طور متوسط هر روز 2 نفر در اثر حوادث الكتريكي جان خود را از دست مي‌دهند.
 
وي خاطرنشان كرد: جامعه هدف ما كودكان و نوجوانان هستند و بيشترين تاثير بر روي آنها را توسط والدين مي‌تواند صورت گيرد بنابراين نقش والدين در كاهش آسيب و دور كردن وسايل آسيب زا بسيار مهم است و نبايد از آن غافل شد./ز2
برچسب ها: سوختگی ، بیمارستان ، بیمار
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.