سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

جنوب استان اردبیل پایلوت آبخیزداری شود

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: جنوب استان اردبیل باید به پایلوت آبخیزداری استان تبدیل شود تا طرح‌های مهم و ارزشمند را در این حوزه شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه ‌خلخال در ارتباط با ظرفیت‌های آبخیزداری خلخال و کوثر اظهار داشت: کار مردم جنوب استان کشاورزی، دامداری و باغداری است که عمدتا به روش‌های سنتی انجام می‌شود و حمایت از این بخش و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار ارائه آموزش‌های ضروری با هدف خروج از شیوه سنتی و اتخاذ تدابیر سودآور وظیفه مسئولان استانی و شهرستانی است.

وی خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد در این حوزه نیازمند مدیریت جامع و آینده‌نگرانه هستیم و به مانند سایر زمینه‌ها توجه بیش از پیش و پیگیری‌های مداوم مسئولان احساس می‌شود.

این نماینده مجلس اضافه کرد: با وجود 280 روستا در دو شهرستان کوثر و خلخال و کوهستانی بودن منطقه مهار آب‌های سطحی و جاری در قالب طرح‌های آبخیزداری از اولویت‌های کاری مسئولان است که جنوب استان را می‌توان به عنوان پایلوت آبخیزداری انتخاب و معرفی کرد.

جعفری بنه خلخال گفت: با مهار این آب‌ها و با ایجاد سدها و آب‌بندها هم در توسعه صنعت، کشاورزی و باغداری می‌توان نقش‌آفرینی کرد و هم بستر پرورش انواع آبزیان را فراهم کرد که در این صورت رویکرد و توجه به کشاورزی منطقه از شیوه سنتی خارج شده و بستر اشتغال و عمران و آبادانی روستاها فراهم می‌آید.

نائب رئیس فراکسیون حمایت از تولید ملی مجلس ادامه داد: مسئولان مربوط باید توجه داشته باشند برای آباد نگه داشتن روستاها و جلوگیری از خالی شدن این مناطق از سکنه توجه به توسعه کشاورزی منطقه بسیار ضروری است.

جعفری‌بنه خلخال اضافه کرد: بایستی با جذب تسهیلات کم‌بهره برای کشاورزان منطقه به انتظار به حق آنها پاسخ داده و سهم بهره‌مندی خلخال و کوثر را از چنین تسهیلاتی در استان ارتقا دهیم.

وی گفت: انتظار درست نیز همین است که از کلیه امکانات و تسهیلات و اعتباراتی که به استان اختصاص می‌یابد سهم تمامی شهرستان‌ها به طور عادلانه مشخص شود.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: مسئولان شهرستان نیز باید تلاش‌های لازم را انجام دهند چرا که خلخال و کوثر نیاز به فعالیت شبانه‌روزی و پیگیرانه دارند و این امر تنها با کوشش و پیگیری مستمر امکان‌پذیر خواهد بود.

جعفری‌بنه خلخال اظهار داشت: این شهرستان‌ها توان تبدیل شدنبه قطب کشاورزی را دارند و همانطور که بارها اعلام کرده‌ایم هم مدیریت استانی باید به این مسئله توجه کنند و هم مسئولان شهرستانی مدام مطالبات را پیگیری کنند تا خلخال و کوثر با توجه به ظرفیت‌های موجود تبدیل به قطب دامداری و باغداری و تولیدات کشاورزی استان شوند.

وی در پایان اضافه کرد: حتی می‌توان قسمتی از برنج مورد نیاز استان را نیز با تغییر رویه‌ها و مهار آب‌های سطحی از طریق طرح‌های آبخیزداری و سدهای معیشتی و ... در این شهرستان‌ها پیگیری کرد/س 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.