سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز تحقيقات دادستاني مصر در مورد عاملان حمله به مقر اخوان المسلمين

جمعيت اخوان المسلمين مصر روز گذشته اعلام كرد كه گرچه خواهان پيگري قانوني پليس و دستگاه قضايي براي رسيدگي به عاملان حمله بسوي طرفداران آن جمعيت مي باشد اما به دليل خير و مصلحت كشور از اقدام تلافي جويانه متقابل در قبال حمله كنندگان مخالف جمعيت اخوان المسلمين خودداري مي ورزد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از اهرام آنلاين ؛ در پي حمله مخالفان جمعيت اخوان المسلمين به مقر آن جمعيت در ناحيه "مقطم" بسياري از طرفداران اخوان المسلمين مجروح شده اند. "محمود حسين" دبيركل اخوان المسلمين روز گذشته در جريان برگزاري نشستي خبري موضع جمعيت اخوان المسلمين در مورد حمله اخيرعليه اعضا و هواداران آن جمعيت را اعلام كرد.

وي همچنين افزود "اعضاي اخوان المسلمين مورد حمله قرار گرفتند، آنان به كسي حمله نكردند." وي ضمن انتقاد شديد از حمله كنندگان افزود "آنان كه مدعي هستند انقلابي اند مي خواهند با اقدامات خود كشور را وارد جنگي داخلي نمايند و اخوان المسلمين را وادار سازند تا در چرخه اي از خشونت درگير شود.

 اعضاي ما در مقابل حمله كنندگان بي سلاح بودند. وي همچنين در جريان برگزاري اين نشست از نيروهاي امنيتي مصر بدليل مساعدت آنان در برقراري نظم و آرامش در روز جمعه قدرداني نمود. وي همچنين از هواداران اخوان المسلمين خواست تا آرامش خود را حفظ كنند و از طريق گفتگو با مخالفين مواجهه نمايند. در پي حمله به اعضاي اخوان المسلمين گروههاي مخالف دولت از جمله جنبش جوانان 6 آوريل و جبهه نجات ملي مصر نيز اين اقدام حمله كنندگان را محكوم كردند. 

در اين بين "طلعت عبدالله" دادستان كل مصر نيز روز گذشته از آغاز تحقيقات در مورد عاملان حمله كننده به مثر جمعيت اخوان المسلمين خبر داده است. وي با انتشار بيانيه اي ضمن محكوم نمودن اين حملات خاطر نشان ساخته كه اين حمله باعث "آسيب رساندن به اموال عمومي و مجروح شدن چندين نفر از شهروندان مصري" شده است. دادستان كل مصر از وكلا خواسته است تا اظهارات خود در اين باره بيان نمايند.

                                
برچسب ها: دادستان ، مصر ، اخوان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.