سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوآوري در طرح هاي جديد بيمه اي؛ نياز اصلي اين صنعت

معاون طرح و برنامه بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران با بيان اينکه حضور شرکت هاي خصوصي به افزايش رقابت در بازار صنعت بيمه کمک کرده است، گفت: اولويت و نياز اصلي اين صنعت در حال حاضر نوآوري در طرح هاي جديد بيمه اي و بهبود خدمات پس از فروش بيمه نامه هاست.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، رحيم مصدق گفت: با آزاد شدن نظام تعرفه اي در صنعت بيمه و رويکرد حذف انحصار در بازار بيمه خوشبختانه خدمات اين حوزه افزايش يافته است اما نبايد رشد صنعت بيمه را در شاخص هاي کمي جستجو کنيم.

وي افزود: از شرکت هاي بيمه اي انتظار مي رود همانطور که با روي خوش از فروش بيمه نامه استقبال مي کنند در ارائه خدمات پس از فروش و به ويژه پرداخت خسارت بيمه اي هم حداکثر کارايي را داشته باشند.

مصدق نرخ رشد نرخ خدمات بيمه در 9 ماه سال گذشته را بيش از 56 و نيم درصد اعلام کرد و گفت: 9260 ميليارد تومان حق بيمه با فروش 27 ميليون بيمه نامه توليد و 4630 ميليارد تومان هم خسارت بيمه اي در اين مدت پرداخت شده است.

معاون  بيمه مرکزي سهم بيمه هاي زندگي را 8 درصد اعلام کرد و گفت: سهم بيمه شخص ثالث 45 درصد است و بايد فاصله شاخص بيمه هاي زندگي در کشور با ميانگين جهاني به شدت کاهش يابد.
وي افزود: صنعت بيمه به فضاي رقابتي جدي و شفاف نياز دارد و 30 هزار نمايندگي بيمه در سراسر کشور در اين زمينه نقش اصلي را دارند.

مصدق گفت: يکي از ضعف هاي اساسي صنعت بيمه که مورد شکايت مردم هم بوده ، ضعف نوآوري به ويژه در ارائه خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت است و برخي شرکت ها در پرداخت خسارت بيمه اي مانند فروش بيمه نامه جدي نيستند.
برچسب ها: بیمه ، نوآوری ، صنعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.