سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير راه و شهر سازي:

سال 91 را با حداقل سانحه در راه آهن سپري کرديم

وزير راه و شهر سازي اعلام كرد: وضعيت موجود راه آهن قابل قياس با گذشته نيست و اين مساله كه سال 91 را با حداقل سانحه دراين حوزه سپري كرديم جاي شكر دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، علي نيكزاد وزير راه و شهر سازي با بيان اينكه راه آهن از قديمي ترين مدل هاي حمل و نقل بوده و سابقه ديرينه اي دارد گفت: در ميان وسايل حمل و نقل عمومي اعم از هوايي،دريايي،جاده اي و ريلي توسعه حمل ونقل ريلي در اولويت بوده است.

وي افزود: وضعيت موجود راه آهن قابل قياس با گذشته نيست و اين مساله كه سال 91 را با حداقل سانحه دراين حوزه سپري كرديم جاي شكر دارد.

وزير راه و شهر سازي تصريح كرد: هر چند در حال حاضر اقدامات در زمينه نوسازي و واگذاري به بخش خصوصي انجام شده اما هنوز افكار عمومي، دولت را متولي راه آهن مي دانند و از آن توقع دارند.
نيكزاد با اشاره به اجراي طرح رتبه بندي شركت ها در راه آهن گفت: كار جديد راه آهن در زمينه رتبه بندي شركت ها به اين ترتيب كه ارايه خدمات سبب تعيين نرخ ها خواهد بود كار ارزشمندي است .
به گفته وزير راه وشهر سازي بايد گام هاي بزرگتري در راه آهن برداشته شود و يكي از آنها افزايش سرعت قطارهاست.

وي با بيان اينكه دنيا سرعت قطار 120 كيلومتر را بر نمي تابد تصريح كرد: ما براي اين موضوع بسيار تلاش كرده ايم و برنامه ريزي هاي خوبي در دولت 9 و 10 براي اتصال خطوط ريلي داخلي به خارج انجام شده است.

نيكزاد خاطرنشان كرد: با احداث و توسعه خطوط جديد، شبكه ريلي داخل را به همه كشورهاي اطراف از جمله تركمنستان، روسيه، قزاقستان، عراق، تركيه و افغانستان و درنهايت چين وصل مي كنيم.

وزير راه و شهر سازي با اشاره به اينكه در حال حاضر قطار وسيله سفر براي آحاد جامعه حتي قشر مرفه است گفت: اقدامات اخير راه آهن موجب ارتقاء سطح ارايه خدمات شده و همين مساله تقاضا براي سفر با قطار را افزايش داده است و اميد مي رود با كارهاي صورت گرفته شاهد پيشرفت در عرصه هاي مختلف بوده و اخبار ويژه اي را در 3 ماهه ابتدايي سال 92  شاهد باشيم.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.