سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزايش ظرفيت‌هاي آموزش پرستاري بدون بستر سازي مناسب

بدون فراهم كردن بستر لازم ظرفيت‌هاي آموزشي پذيرش پرستاران افزايش يافت

عباس حيدري دانشيار دانشكده پرستاري مامايي مشهد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: با توجه سياست‌هاي وزارت بهداشت و نياز كشور ظرفيت پذيرش دانشجو در رشته هاي زيادي از جمله پرستاري افزايش يافته است اما اين افزايش تناسبي با ظرفيت و امكانات آموزشي ندارد و بدون فراهم شدن بسترهاي لازم آموزشي ظرفيت پذيرش افزايش يافته است .
 
وي گفت: هم اكنون برخي موسسات و دانشكده ها به تازگي راه اندازي شده اند. شماري از دانشكده‌هاي قديمي تير با افزايش ظرفيت دانشجو توسعه و گسترش نداشته اند و ظرفيت اين مراكز آموزشي متناسب با ظرفيت پذيرش پيشين بوده است.
 
وي اظهار داشت: ظرفيت پذيرش دانشجو در برخي دانشكده‌ها تا 5/1 برابر ظرفيت اوليه است حال آنكه به اين ميزان شمار اعضاي هيات علمي افزايش نيافته است.
 
وي يادآور شد: هم اكنون به موجب طرحي دانشجويان سال آخر پرستاري به همراه مربي وارد عرصه بالين مي‌شوند و مربي و دانشجو ارائه دهندگان مراقبتهاي پرستاري هستند و در مقابل پرستاران بخش نيز در آموزش دانشجويان پرستاري سهيم مي‌شوند.
 
حيدري خاطر نشان كرد: پيش از اين دانشجويان پرستاري به همراه مربي در بخش حضور داشتند اما پاسخگويي چنداني در قبال مراقبتهاي پرستاري بيماران و بخش نداشتند./ز2

 

برچسب ها: پرستار ، آموزشی ، ظرفیت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.